مبارزه بی امان با مفسدان تا حصول نتیجه

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد

مبارزه بی امان با مفسدان تا حصول نتیجه

 رئیس دستگاه قضا گفت: مسأله مبارزه با فساد اقتصادی یک امر راهبردی است که در درون و ذات انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داده شده است و ما این مبارزه خستگی ناپذیر و بی امان با مفسدان را تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد. حجت‌الاسلام ابراهیم رییسى جهت بررسى آخرین مسائل حقوقى و قضایى استان یزد در صدر یک هیات قضایی به این استان سفر کرد.  به گزارش میزان، در جریان سفر وی تعدادی از مراجعه کنندگان به دادگستری این استان، پرونده‌های خود را با رییس قوه قضاییه در میان گذاشتند و ایشان دستورات لازم را برای بررسی مشکلات قضایی صادر کرد.
موضوع فولاد میبد از سوی سازمان بازرسی مورد پیگیری قرار گیرد
رییسی در نشست شورای اداری استان یزد با بیان این که هر مدیری باید در چهار عرصه آماده پاسخگویی به خداوند، ارباب رجوع، عموم مردم، سلسله مراتب مدیریتی و نظارتی باشد، اظهار کرد: مدیران در نظام مدیریت اسلامی در این چهار عرصه باید پاسخگو باشند و نگاه به مردم متفاوت است. وی تصریح کرد: البته یکسری مسائل و مشکلاتی داریم که دشمن تصور می‌کند که می‌تواند به دلیل وجود این مشکلات به ما ضربه بزند که یکی از آنها مشکلات اقتصادی است. دشمن فکر می‌کند با تکانه‌هایی بتواند این اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد و بتواند اهداف خودش را پیاده کند. ما باید اقتصادی قوی بسازیم که این اقتصاد قوی نظام ما را در مقابل تکانه‌ها حفظ کند و در این قضیه کار بسیاری باید انجام شود. حرکت مجاهدانه الگوساز شهید بزرگوار آقای سلیمانی به عنوان یک مکتب، به عنوان یک راه، به عنوان یک مجاهدت و ایمان همراه با عمل صالح باید برای همه ما صبغه الگویی پیدا کند. رئیس دستگاه قضا مسؤولیت پذیری، شفافیت و مبارزه با فساد را سه اصل مهم دانست که همواره باید مورد توجه همه مدیران قرار گیرد و یادآور شد: مدیر شجاع، قوی و دارای جسارت در اجرا که در انجام وظایف خود موانع را مرتفع کند و کار را مدبرانه و با جسارت دنبال کند، نه تنها دستگاه قضایی بلکه همه دستگاه‌ها در کشور باید وی را حمایت کنند. وی با اشاره به موضوع فولاد میبد که در جلسه مطرح شد، گفت: این موضوع باید از سوی سازمان بازرسی مورد پیگیری قرار گیرد و در این زمینه باید از دوستان در استان یزد نیز کمک گرفته شود. همچنین مساله شیرکوه نیز باید پیگیری شود و در دستور کار این سازمان قرار گیرد تا به سرانجام برسد. آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام ما نیست. رییس قوه قضاییه همچنین در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان یزد با اشاره به نقش دادگستری و ساز و کار‌های وابسته به قوه قضاییه گفت: یک بخش پیگیری کردن پیشگیری از وقوع جرم است که باید مجدانه در پیشگیری از وقوع جرم فعالیت شود. باید کمک دستگاه‌های اجرایی، فرهنگ ساز و الگوساز و بخش‌های مختلف در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه همه دست‌اندرکاران و مدیران باشد و در نهایت این موضوع به کاهش جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی و طلاق و آسیب‌های اجتماعی که زیبنده نظام اسلامی ما نیست، بینجامد.
ما مامور به تحول هستیم
وی با تاکید بر این‌که ما آمار ساختگی از کسی نمی‌خواهیم، گفت: آمار باید در هر جای کشور دقیق باشد. اگر آمار دقیق نباشد، در مقام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، دولتمردان و مسؤولین و ما را به اشتباه می‌اندازد. آمار دقیق منشا تصمیم گیری دقیق و عادلانه است. رییس قوه قضاییه تصریح کرد: ما همه مامور به تحول هستیم. یکی از مسائل در رابطه با تحول اطاله دادرسی است. همکاری جدی در این رابطه نیاز است تا وضعیت را متفاوت با قبل از دستورالعملی که صادر شده قرار دهیم و به همکاری تک تک همکاران در این زمینه نیاز است.
دیدار صمیمی با خانواده‌های شهدای فاطمیون
همچنین رییس قوه قضاییه در جریان سفر به استان یزد، در دیداری صمیمی و چهره‌به‌چهره با جمعی از خانواده‌های شهدا و تعدادی رزمندگان مدافع حرم فاطمیون ملاقات کرد.