رازهای چهره پرداز

شبكه نمایش این هفته آثار مهرداد میرکیانی، طراح گریم را بررسی می‌كند

رازهای چهره پرداز

  شبكه نمایش كه فیلم بین‌ها از مخاطبان پر و پاقرص آن‌ هستند، مدتی است كه بخشی با عنوان صحنه‌گران را راه انداخته است، بخشی كه در آن هر هفته سراغ یكی از چهره‌هایی كه در دنیای فیلم‌ها و قصه‌ها اسم و رسمی برای خود دارند، می‌رود. بازیگران و كارگردانان همیشه پای ثابت این ماجرا هستند، چهره‌هایی از سراسر دنیا، ایرانی و خارجی كه هر كدام طرفداران خود را دارند و یك هفته با آثار معروفشان مهمان این شبكه می‌شوند. این هفته اما شبكه نمایش اتفاق تازه تری را رقم زده است و برای صحنه گران سراغ آثار مهرداد میركیانی چهره پرداز و طراح گریم پرسابقه سینما و تلویزیون رفته است. بنا بر خبری كه شبكه در این باره منتشر كرد، او فعالیت هنری‌اش را از سال 62 به عنوان پژوهشگر با مجموعه مستند معماری ایرانی و چهره‌پردازی را سال ۶۳ زیرنظر جلال معیریان و مسعود ولدبیگی شروع كرد. فیلم سینمایی وكیل اول (جمشید حیدری) آغاز فعالیت سینمایی او با عنوان چهره‌پرداز به حساب می‌آید. سریال سه در چهار، لیسانسه‌ها و فیلم آژانس شیشه‌ای نیز جزو فعالیت‌های ماندگار و برجسته او  است.
میركیانی این روزها بعد از سه دهه فعالیت یكی از چهره‌های شناخته‌شده و برتر در زمینه فعالیت خود است و بارها مورد تحسین و تقدیر جشنواره‌ها، منتقدان و سینماگران قرار گرفته است. در كلكسیون جوایز كسب شده توسط این هنرمند می‌توان به دریافت سه سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «خون بازی»، «به نام پدر» و «قدمگاه»، دو تندیس زرین جشن خانه سینما برای فیلم‌های «یك بوس كوچولو» و «گیلانه» و چند مورد دیگر اشاره كرد. همه اینها باعث شد تا هفت روز پیش رو به مرور آثار این هنرمند اختصاص پیدا كند. فیلم‌هایی كه در ادامه از آنها می‌گوییم و از امروز (۵ بهمن) تا جمعه هرشب ساعت ۲۱ از شبكه نمایش پخش شده و در ساعت 3 و 8 روز بعد باز پخش می‌شوند. همچنین خیلی از این فیلم‌ها در سینماها اكران شده‌  و اگر فرصت دیدن آنها را پیدا نكرده بودید، این شب‌ها زمان مناسبی است تا به تماشایشان بنشینید.

قدمگاه
كارگردان و تهیه‌كننده: محمدمهدی عسگرپور/ محمدرضا تخت‌كشیان
قصه: رحمان پسری سرراهی است كه از همان كودكی در روستا زندگی كرده است. هر سال در نیمه شعبان او برای ادای نذر
ده ساله‌اش راهی قدمگاه می‌شودو… .
بازیگران: رضا كیانیان، بابك حمیدیان، فرامرز صدیقی، محمدرضا داوودنژاد، علی اوسیوند، آفرین عبیسی، زهره حمیدی، نگار جواهریان
سال ساخت:1383


مرگ ماهی
كارگردان و تهیه‌كننده: روح‌ا... حجازی
قصه: داستان درباره مادری ا‌ست كه پس‌از مرگش، فرزندان او به خانه‌اش می‌آیند و از طریق پرستار مادر متوجه می‌شوند كه وصیت كرده كه سه روز پس از مرگش او را به خاك بسپارند… فرزندان بر سر عمل به وصیت دچار اختلافاتی می‌شوند و... .
بازیگران: علی مصفا، طناز طباطبایی، بابك حمیدیان، ریما رامین‏ فر، سحر دولتشاهی، بابك كریمی، بهرنگ علوی، پانته‏آ بهرام و ...
سال ساخت: 1393



 قاعده بازی
كارگردان و تهیه‌كننده: احمدرضا معتمدی
قصه: داستان درباره مردی است كه دو زن، یكی از محلات پایین‌شهر و یك زن نیز در محلات بالا شهر دارد و از هر كدام از این زنها نیز فرزندانی دارند كه از وجود یكدیگر بی‌خبر هستند...
بازیگران: داریوش ارجمند، جمشید هاشم‌پور، سعید پورصمیمی، اكبر عبدی، حمید لولایی، علیرضا خمسه، محسن قاضی‌مرادی، گوهر خیراندیش، الناز شاكردوست، ژاله صامتی و...
سال ساخت: 1385



 میهمان داریم
كارگردان و تهیه‌كننده: محمدمهدی عسگرپور/ منوچهر محمدی
قصه: رضا بعد از شهید شدن هم‌رزم‌اش، كمال، پرخاشگر و عصبی شده و داروهایش را مصرف نمی‌كند، به همین خاطر ابراهیم و فخری تصمیم می‌گیرند او را به خانه آورده و خود از وی مراقبت كنند  و ... .
بازیگران: پرویز پرستویی، آهو خردمند، بهروز شعیبی، سهیلا گلستانی، مهدی صادقی، محمد صادقی، معصومه قاسمی‌پور و...
سال ساخت: 1392



بوفالو
كارگردان و تهیه‌كننده: كاوه سجادی حسینی/ همایون اسعدیان
داستان: شكوفه و پیمان زوج جوانی هستند كه مرتكب دزدی شده‌اند و به بندر انزلی می‌روند تا شخصی را ملاقات كنند غافل از این‌كه طمعشان پرخطر است.
بازیگران: هومن سیدی، سهیلا گلستانی، پرویز پرستویی، سیامك ادیب، پانته‌آ پناهی‌ها
سال ساخت:1384



طلا و مس
كارگردان و تهیه‌كننده: همایون اسعدیان/ منوچهر محمدی
قصه: سیدرضا طلبه‌ای كه به‌تازگی با خانواده‌اش به تهران آمده، تا در كلاس‌های استاد اخلاقی كه وصف او را بسیار شنیده‌است شركت كند. اما متوجه بیماری اسكلروز چندگانه همسرش زهرا می‌شود و به‌ناچار برای تهیه هزینه درمان او تغییراتی در شیوه زندگی‌اش می‌دهد و... .
بازیگران: نگار جواهریان، بهروز شعیبی، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، مهران رجبی و…
سال ساخت: 1388



 حوض نقاشی
كارگردان و تهیه‌كننده: مازیار میری/ منوچهر محمدی
قصه: فیلم، داستان زوج جوانی را روایت می‌كند كه
هر دو به لحاظ ضریب هوشی پایین‌تر از حد نرمال هستند، همین مساله ژنتیكی سبب‌ساز آن می‌شود كه ازدواج آنها با مشكل مواجه شود.
بازیگران: شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سپهراد فرزامی، سیامك احصائی، الهام كرد و...
سال ساخت: 1391