باخت معامله قرن

باخت معامله قرن


 تظاهرات میلیونی ملت عراق در مواجهه با اشغالگری آمریكا، شوك سنگینی به دونالد ترامپ، نتانیاهو و متحدان منطقه‌ای واشنگتـــن و تل‌آویو
وارد ســـاختـــه است.
رقم خوردن این حماسه تاریخی در فاصله كمتر از صد ساعت مانده تا رونمایی از طرح شیطانی معامله قرن توسط كاخ سفید، آینده این طرح یا به عبارت بهتر، توطئه منطقه‌ای را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. دونالد ترامپ و همراهانش مانند دیگر دولت‌های قبلی آمریكا و بلكه فراتر از آنها، طی سال‌های اخیر سعی كردند با خلق بحران‌های مزمن منطقه‌ای، اعمال فشار حداكثری علیه جبهه مقاومت و اضلاع آن، حمایت از تروریست‌های تكفیری و تقویت جریان‌های غربگرا در سرتاسر جهان اسلام، زمینه‌های لازم را برای ارائه اولیه طرح معامله قرن ایجاد كند.
ترامپ قصد دارد قبل از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن از طرح موسوم به معامله قرن رونمایی كند. رئیس‌جمهور ایالات متحده در توییتی در این خصوص نوشته است: «فلسطینی‌ها ممكن است ابتدا به این طرح واكنش منفی نشان دهند، ولی این طرح به نفع آنهاست! طرح بزرگی است كه واقعاً كارساز خواهد بود.»
منابع مختلف گفته‌اند، انتظار می‌رود نتانیاهو و بنی گانتز، رهبر اپوزیسیون هفته آینده برای رونمایی از معامله قرن به كاخ سفید دعوت شوند. با این حال، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه گزارش داده بودند دعوت از نتانیاهو و گانتز با هدف اطلاع‌رسانی به آنها درباره جزئیات این طرح صورت می‌گیرد و رونمایی عمومی از آن به بعد از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی كه دوم مارس (۱۲ اسفند) برگزار می‌شود، موكول خواهد شد. با این حال حقیقت ماجرا برای ترامپ و همراهانش تلخ و پیچیده است!
تظاهرات میلیونی دیروز ملت عراق، نه تنها حاكی از تأثیرپذیری مردم مسلمان این كشور و دیگر مسلمانان منطقه از این زمینه سازی نبود، بلكه نقطه آشكارساز سیطره گفتمان مقاومت در جهان اسلام بود. به عبارت بهتر، محصول سال‌ها محاسبه و توطئه پرهزینه ترامپ در منطقه غرب آسیا، چیزی به جز تقویت گفتمان مقاومت و تبدیل شدن آن به گفتمان اصلی و غالب در منطقه نبود. مقامات آمریكایی
به خوبی می‌دانند اصلی‌ترین پیش شرط لازم برای ارائه و عرضه طرح معامله قرن، تبدیل شدن گفتمان مقاومت به گفتمانی مغلوب و پررنگ شدن گفتمان سازش در منطقه است، اما هم اكنون معادله كاملا برعكس است!
در چنین شرایطی رئیس جمهور آمریكا و استراتژیست‌ها و سیاستمداران حامی طرح معامله قرن در واشنگتن و منطقه، تعادل خود را به طور كامل از دست داده‌اند. آنها هم اكنون نماد و نشانه‌ای از تضعیف و تطمیع ملت‌های مسلمان مشاهده نمی‌كنند. ترامپ و پمپئو
هر آنچه امروز می‌بینند، مبتنی بر آگاهی ملت‌های منطقه علیه معامله قرن و دیگر طرح‌های مبنایی آمریكاست. در چنین شرایطی همراهی مطلق نتانیاهو یا بنی گانتز و لیبرمن در داخل سرزمین‌های اشغالی با طرح معامله قرن، دیگر محلی از اعراب برای كاخ سفید ندارد! حتی دیگر برای رئیس‌جمهور آمریكا اهمیتی ندارد كه چند نفر از حكام خود فروخته عربی منطقه برای تحقق این طرح حاضر به تحمل هرگونه خفتی از سوی دیگران باشند!
ترامپ دیروز و در جریان برگزاری تظاهرات میلیونی عراق متوجه شد بازی را كاملاً باخته است! او امروز با گفتمان غالبی مواجه است كه نه تنها در مقابل طرح معامله قرن و دیگر مصادیق گفتمان سازش سر خم نمی‌كند، بلكه هر لحظه قادر است موج جدیدی از آگاهی، اقدام و عمل را در برابر دشمنان امنیت منطقه ایجاد كند. گفتمانی كه با وجود آن، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی سرنوشت و فرجامی جز اعلام رسمی و علنی شكست در منطقه نخواهند داشت.