ضربه فنی اخلاق

درگیری در كشتی فرنگی جام تختی خبرساز شد

ضربه فنی اخلاق

پس از شكست محمدرضا گرایی، كشتی‌گیر شیرازی تیم ملی مقابل امین كاویانی‌نژاد، مربی و یكی از برادران این كشتی‌گیر حركات ناشایستی را به نشانه اعتراض به داوری نشان دادند.
یكی از حواشی تلخ رقابت‌های كشتی فرنگی جام تختی در دیدار وزن ۷۲ كیلوگرم بین محمدرضا گرایی و امین كاویانی‌نژاد رقم خورد. در حالی كه گرایی از حریف عقب بود در یك لحظه پشت حریف را به تشك چسباند، اما داوران اعتقادی به ضربه فنی نداشتند و دستور برپا دادند و مربیان گرایی هم اقدام به چلنج نكردند، اما با سوت پایان مبارزه، مربی این كشتی‌گیر و حسین گرایی برادر وی با حركات ناشایست روی تشك آمدند و به سمت داوران هجوم بردند.
رحیم گیوی، مربی این كشتی‌گیر و حسین گرایی، برادر این كشتی‌گیر با اعتراض به رای داوری روی تشك كشتی آمدند و ضمن درگیر شدن اعتراض شدیدی به داوران داشتند كه در ادامه موضوع به بیرون تشك كشیده شد. بعضی از علاقه‌مندان و مسؤولان شیرازی نیز برای آرام كردن جو سالن تلاش كردند و در نهایت با راهی كردن برادران گرایی و وابستگان این كشتی‌گیر به بیرون سالن غائله ختم شد.
محمدعلی گرایی برادر بزرگ‌تر محمدرضا نیز كه در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ با كسب مدال برنز سهمیه المپیك ۲۰۲۰ را به دست آورد نیز از نحوه داوری به شدت ناراحت بود و اعتقاد داشت برادرش حریف را ضربه فنی كرده بود. تمام این درگیری‌ها در حضور محمد بنا سرمربی تیم ملی، نماینده اتحادیه جهانی كشتی و نماینده كمیته انضباطی فدراسیون صورت گرفت.


حسن رنگرز: برخورد قاطعی با عاملان درگیری خواهیم داشت
حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون كشتی با اشاره به درگیری پیش آمده می‌گوید: «قطعا نحوه قضاوت داوران در این مبارزه به دقت بررسی خواهد شد و كمیته انضباطی نیز اتفاقات رخ داده را با دقت بررسی و با متخلفان برخورد می‌كند. ما نیز بسیار متاسف شدیم از اتفاقاتی كه در این مبارزه بدلیل رفتارهای هیجانی بروز پیدا كرد و قطعا برخورد لازم صورت خواهد گرفت. مطالبه جامعه كشتی و اصحاب رسانه برخورد قاطع با متخلفان است و حتما این اقدام صورت می‌گیرد.» او ادامه داد: «برادران گرایی از فنی‌ترین كشتی‌گیران ما هستند و حتی محمدعلی گرایی شایستگی كسب مدال طلای جهان را داشت و ما این پیش‌بینی را داشتیم. محمدرضا گرایی نیز بارها شایستگی‌های فنی خود را نشان داده و فكر می‌كنم عوامل دیگری باعث شد این اتفاقات رخ بدهد و كما این‌كه ما نیز حركت ناشایستی از این كشتی‌گیر ندیدیم. حسین گرایی حركات بدی انجام داد و مربیان گرایی نیز در این درگیری نقش داشتند. محمدعلی و محمدرضا واقعا حركت ناشایستی انجام ندادند.»