وداع با سهمیه   و  كاپیتـان

پایان آرزوهای هندبال برای جهانی شدن پس از تساوی برابر کره جنوبی

وداع با سهمیه و كاپیتـان

 تساوی مقــابل كره‌جنوبی آخرین میخ بر ناكامی‌های شش سال اخیر تیم ملی بود. تیمی كه بچه‌های خوبی داشت، بچه‌های شایسته‌ای داشت، اما مشخص نبود چرا نتیجه نمی‌گیرد. درد بی‌درمان هندبال پزشك حاذقی می‌خواست تا خوب جراحی‌اش كند و بشكافدش، اما نه پزشكی بود و نه مریض زیر بار این همه فشار طاقت آورد.
پنجشنبه همه رویاها بر باد رفت. همه كسانی كه بازی با كره جنوبی را دیدند یك حرف مشترك دارند: «یك سرو گردن از حریف برتر بودیم.» انصافا هم بودیم. شاگردان حبیبی كه كویت را برده و مقابل قطر پرقدرت تن به شكست داده بودند، باید كره جنوبی را می‌بردند تا به مسابقات قهرمانی جهان 2021 مصر برسند.
شاگردان حبیبی با یك بازی خوب توانستند نیمه اول این دیدار را با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ از رقیب خود جلو بیفتند. در نیمه دوم، در شرایطی كه بازی نزدیك دنبال می‌شد در عدد ۱۷ هر دو تیم به تساوی رسیدند. بازی پایاپای دنبال شد و تیم ایران تا دقیقه آخر بازی یك گل از رقیب جلو بود اما با گل كره‌ای‌ها در ۳۰ ثانیه آخر، بازی با نتیجه تساوی ۲۴ بر ۲۴ به پایان رسید. همین اتفاق باعث شد تا كره‌ای‌ها با خوش شانسی و البته تفاضل گل بهتر نسبت به ایران به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه نهایی شوند. چهار تیم مرحله نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ قاهره مصر را به‌دست آوردند.
آخرین بار شش سال قبل بود كه تیم ایران توانست سهمیه رقابت‌های جهانی را كسب كند. از این تاریخ تا امروز با وجود تمام شایستگی‌ها و داشتن ده لژیونر درقاره اروپا مقامی بهتر از پنجمی در آسیا نصیب ایران نشده است. بازی با كره جنوبی یك بار دیگر آرزوهای یك نسل را بر باد داد. نسلی كه امید زیادی داشت تا هم روی سكوی قهرمانی آسیا بایستد و هم راهی مسابقات قهرمانی جهان شود.
 این اما پایان همه این اتفاق‌های تلخ نبود. تلخی ماجرا جایی بیشتر شد كه ا...كرم استكی، كاپیتان شایسته ایران پس از پایان این رقابت‌ها نامه‌ای نوشت و گفت: «خداحافظ.»
«متأسفانه نتونستیم دل جامعه هندبال را شاد كنیم و وقتی وجودم نمیتونه كمك كنه به هندبال ایران باید رفت. تشكر ویژه می‌كنم از كادر فنی تیم و بچه‌های تیم و جوان‌های آینده‌دار و پر‌انگیزه كه هر چه در توان داشتند گذاشتند. همچنین از همه كسایی كه تو این سال‌هایی كه برای رده‌های مختلف تیم ملی بازی كردم حمایتم كردند و برام زحمت كشیدند از جمله خانوادم، مربیان و دوستان تشكر می‌كنم. آرزوی بهترین‌ها را داریم برای نسل آینده و امیدوارم با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب و حمایت وزارت ورزش از رشته هندبال بستر افتخار‌آفرینی برای نسل آینده فراهم شود. خواهشا محترما انتقاد كنید یا حق. خداحافظ تیم ملی.»




نبرد ایران و امارات برای كسب رتبه پنجمی
در پایان مرحله دوم رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا جدول رده بندی تیم‌ها به این ترتیب است:
گروه اول: ۱ ــ ژاپن ۲ ــ بحرین ۳ ــ امارات ۴ ــ عربستان
گروه دوم: ۱ ــ قطر ۲ ــ كره جنوبی ۳ ــ ایران ۴ ــ كویت
به این ترتیب چهار تیم ژاپن، بحرین، قطر و كره جنوبی راهی مرحله نیمه نهایی شدند و جواز حضور در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۱ قاهره مصر را كسب كردند. اما در ادامه رقابت‌ها تیم ایران با تیم امارات برای كسب رتبه پنجم و ششم و دو تیم عربستان و كویت برای كسب رتبه هفتم و هشتم به مصاف هم خواهند رفت.