مسابقه بزرگ «ایران» به‌زودی وارد مرحله تولید می‌شود

مسابقه بزرگ «ایران» به‌زودی وارد مرحله تولید می‌شود


مسابقه تلویزیونی ایران به كارگردانی سعید رضایت با اتمام ساخت دكور ظرف چند روز آینده برای پخش از شبكه یك سیما وارد مرحله تولید می‌شود.
به گزارش جام‌جم و به گفته‌هاشم رضایت، تهیه‌كننده برنامه علاقه‌مندان برای شركت در این مسابقه با مراجعه به سایت شبكه یك می‌توانند نرم‌‌افزار ایران را دانلود و به سؤالات دسترسی پیدا كنند. تمامی سؤالات با موضوعاتی چون فرهنگ، هنر، تاریخ، جغرافیا، ورزش، گردشگری، ادبیات، مشاهیر، سینما و تلویزیون و به طور كلی در مورد كشورمان ایران طراحی شده است. در مرحله اول حدود 5000 سؤال ارائه می‌شود و شركت‌كنندگان می‌توانند بعد از دانلود این نرم‌افزار سؤال‌ها را مشاهده كنند. نكته جالب این كه پاسخ تمامی پرسش‌ها در این نرم‌افزار وجود دارد و علاقه‌مندان مانند یك امتحان می‌بایست سؤالات را مطالعه سپس در مسابقه شركت كنند.
شرایط شركت در مسابقه نیز به این صورت است كه افراد ضمن تشكیل یك گروه پنج‌نفره، فردی را به عنوان سر گروه مشخص می‌كنند. پس از اعلام آمادگی گروه، تمامی اعضا می‌توانند وارد قسمت «آزمون» مسابقه شوند و در یك آزمون چهار گزینه‌ای شركت كنند. گروه می‌بایست امتیاز خود را در هفته در چهار گروه اول برسانند تا شرایط شركت در مسابقه را پیدا كنند. تمامی این مراحل از جمله دانلود نرم‌افزار و شركت در آزمون كاملا رایگان بوده و هیچ گونه هزینه‌ای برای علاقه‌مندان نخواهد داشت.
شركت در این مسابقه محدودیتی ندارد و اگر گروهی نتوانند امتیازات لازم را كسب كنند می‌توانند در هفته‌های بعد دوباره به مطالعه بپردازند و آزمون دهند تا امتیاز گروه را بالا ببرند و در مسابقه حضور داشته باشند.
برای ایجاد گروه، شركت در آزمون سپس حضور در استودیوی مسابقه هیچ محدودیتی وجود ندارد. اعضای خانواده و فامیل با هر سن و هر نسبتی می‌توانند با یكدیگر همگروه شوند و با گروه مقابل به رقابت بپردازند. علاوه بر اعضای خانواده و فامیل، دوستان نیز در دو گروه آقایان و خانم‌ها می‌توانند در مسابقه شركت كنند. دو گروه شركت‌كننده كه امتیازی بالاتر در نرم‌افزار كسب كرده‌اند وارد مسابقه می‌شوند. در این جمع یك نفر به عنوان سر گروه و چهار نفر دیگر اعضای گروه هستند كه در هر مرحله هر یك از اعضا باید رقیب را شكست دهند تا بتوانند در مسابقه بمانند و در نهایت بتوانند جایزه بزرگ مسابقه را از آن گروه خود كنند.
اجرای این مسابقه نیز پس از بررسی‌های فراوان قرار است به عهده یكی از چهره‌های مطرح سینما قرار گیرد و گروه این روزها مشغول مذاكره با گزینه نهایی هستند.