در مقابل عربستان بایستید!

در مقابل عربستان بایستید!


برایان فوگل، كارگردان فیلم مستند جمال خاشقچی با عنوان «مخالف» از خریداران فیلمش خواست در مقابل عربستان سعودی بایستند.
به گزارش فارس و به نقل از ورایتی، مستند مخالف كه به بررسی قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار در كنسولگری عربستان سعودی در تركیه می‌پردازد، روز جمعه در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد.
برایان فوگل، كارگردان این فیلم مستند در جشنواره ساندنس كه هیلاری كلینتون و الك بالدوین نیز حضور داشتند خطاب به جمعیت حاضر گفت: امیدوارم توزیع‌كنندگان این فیلم از شرایط موجود نهراسند و این فیلم را در سطح جهان منتشر كنند. امیدوارم توزیع‌كنندگان در مقابل عربستان سعودی بایستند و ندای آزادی بیان و آزادی رسانه سر دهند، چراكه روزنامه‌نگاران می‌خواهند این دنیا جایی بهتر برای زندگی شود و به حفظ میراث خاشقچی كمك كنند.  این فیلم مستند حتی از ریزترین نكات در مورد قتل خاشقچی نگذشته است. در حین اكران این فیلم، در صحنه‌هایی دونالد ترامپ نشان داده می‌شود كه از قدرت‌های صاحب حق وتو می‌خواهد اجازه فروش سلاح به عربستان سعودی را بدهند كه با صدای هیس جمعیت حاضر در سالن همراه می‌شود. یكی از تماشاگران نیز هنگام پخش صحبت‌های رئیس جمهور آمریكا با صدای بلند فریاد زد: «دروغگو».
برایان فوگل از كارگردان‌های شناخته شده آمریكاست كه برای ساخت مستند «ایكاروس» كه به معضل دوپینگ می‌پرداخت، موفق به دریافت جایزه اسكار شد.
جمال خاشقچی در كنسولگری عربستان سعودی در تركیه به قتل رسید و بدنش مُثله شد. سازمان سیا، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را عامل قتل خاشقچی اعلام كرد كه با وجود این او تاكنون این اتهام را رد كرده است.