ركوردهای عجیب در قیمت خودرو

ركوردهای عجیب در قیمت خودرو


فعالان بازار می‌گویند قرار بود با فروش بخشی از تولیدات خودروسازان در حاشیه بازار اختلاف قیمت‌ها برطرف شود، اما نه‌تنها این موضوع محقق نشده، بلكه روند رشد اختلاف قیمت‌ها هر روز ركورد جدیدی را ثبت می‌كند.
به گزارش تسنیم، بازار خرید و فروش خودرو به شب عید نزدیك شده، اما در ركود معاملات واقعی، فضای دلالی و افزایش قیمت‌ها در بازار داغ شده است. در حال حاضر اگر سری به آگهی‌های صوری در فضای مجازی بزنید برخی رقم‌های نجومی را برای خودروهای خود اعلام كرده‌اند كه این موضوع، خود بر نوسانات قیمت در سطح بازار اضافه می‌كند.
فعالان بازار خودرو دلیل نوسانات این روزهای قیمت انواع خودرو را كاهش عرضه می‌دانند. به اعتقاد آنان قرار بود با فروش بخشی از تولیدات خودروسازان در حاشیه بازار اختلاف قیمت‌ها برطرف شود؛ اما نه تنها این موضوع محقق نشده، بلكه روند رو به رشد اختلاف قیمت‌ها هر روز ركورد جدیدی را ثبت می‌كند. خودروسازان هم در این شرایط سكوت كرده و فقط با اعلام طرح‌هایی، خودرو آن هم برای سال 1400 به مردم می‌فروشند. در سایر فروش‌ها هم مصرف‌كننده به سختی امكان ثبت‌نام دارد و درنهایت مشخص نیست ظرفیت‌های بسیار كم خودروها در پیش‌فروش‌های فوری از آن چه كسانی شده است.
در حال حاضر در بخش خودروهای زیر صد میلیون تومان اختلاف قیمت كارخانه تا بازار بسیاری از محصولات از 25 تا 55 میلیون تومان شده، به نحوی كه قیمت پژو 207 دنده‌ای در كارخانه 96 میلیون و 730 هزار تومان است، اما در بازار این خودرو با اختلاف 47 میلیون تومانی با قیمت 144 میلیون تومان به فروش می‌رسد. علاوه بر این، پژو 206 تیپ 2 در كارخانه 67 میلیون و 283 هزار تومان، اما با اختلاف 33 میلیون تومانی با قیمت صد میلیون تومان، پراید 111 در كارخانه 39 میلیون و 800 هزار تومان اما در بازار با اختلاف 24 میلیون تومانی با قیمت 64 میلیون تومان، دنا در كارخانه 83 میلیون و 623 هزار تومان اما با اختلاف 55 میلیون تومانی با قیمت 139 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.