جزئیات آورده متقاضیان مسكن ملی

جزئیات آورده متقاضیان مسكن ملی


معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌كه آورده متقاضیان مسكن ملی در فاز نخست 40 میلیون تومان خواهد بود، گفت: دریافت آورده‌های بعدی بر اساس پیشرفت پروژه و احتمالا تا سقف 150 میلیون تومان است.
محمود محمودزاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این كه پیامك تأیید صلاحیت متقاضیان طرح اقدام ملی مسكن به واجدین شرایط ارسال خواهد شد، افزود: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به ترتیب حروف الفبا به مراكزی كه به آنها اعلام خواهد شد به یكی از دفاتر اداره راه و شهرسازی، شهرهای جدید یا بنیاد مسكن مراجعه كنند و با در دست داشتن مدارك لازم به‌خصوص سابقه سكونت پنج ساله در شهر مورد نظر، مدارك خود را اسكن سپس با افتتاح حساب در یكی از شعب بانك مسكن، آورده 40میلیون تومانی خود را واریز كنند.
محمودزاده تاكید كرد: مرحله نخست طرح اقدام‌ملی مسكن این گونه خواهد بود كه پس از واریز 40 میلیون تومان در حساب خود متقاضی با پیشرفت پروژه واریزهای بعدی را انجام دهد.
معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال كه سقف واریزی در مرحله نخست طرح اقدام ملی مسكن چگونه و چقدر است، گفت: دراین مرحله تسهیلات 75 تا صد میلیون تومانی برای واحدهای مسكونی در نظر گرفته‌شده است؛ بنابراین با پیشرفت پروژه و هرچند ماه یك بار از متقاضیان آورده‌هایی درخواست خواهد شد. برای مثال اگر یك واحد صد متری را در نظر بگیریم حدود 150 میلیون تومان واریزی نهایی خواهد بود.
وی در پاسخ به این سؤال كه آیا برای استان تهران نیز در مرحله نخست واجدین شرایط پیامك دریافت خواهند كرد تاكید كرد: در این مرحله از طرح اقدام ملی مسكن چهار شهر جدید پردیس، پرند، هشتگرد و ایوانكی در نظر گرفته‌شده است كه از تعداد ثبت‌نام‌كنندگان حدود 46درصد ثبت‌نام كنندگان واجد شرایط شناخته شده‌اند.
محمودزاده ادامه داد: مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسكن قبل از عید و در اسفند انجام خواهد شد.