یك ستون و كلی هوادار دو آتشه!

یك ستون و كلی هوادار دو آتشه!


یا علی گفتیم و عشق آغاز شد را همه بلدند، كل شعر را كه نه، اما همین یك مصرع را حتما در خاطر داریم. ما سال‌ها در جام‌جم با سراینده‌اش دكتر محمود اكرامی‌فر همكار بوده‌ایم. مرد مهربانی كه هر وقت كاری را به نگارنده می‌سپرد، احتمالا خودش از این همه فراموشكاری نگارنده خسته می‌شود و با بزرگواری سعی می‌كند كم حافظه‌ها را درك كند. دكتر اكرامی‌فر خیلی شاعر و خیلی خوش‌صحبت ما متاسفانه این ستون پشت صحنه‌مان را دوست ندارد. هر چند همه ما به‌خصوص شما دوستش دارید و از این سرك كشیدن یواشكی به گوشه و كنار روزنامه لذت می‌بریم و می‌برید، اما دكتر در این یك زمینه قصد ندارد با ما كنار بیاید، هر بار كه می‌بیندمان می‌گوید: این ستون چیه كه هی همدیگه رو تحویل می‌گیرید! ما هم كه پشت صحنه برایمان آنقدر مهم است، حسابی غیرتی می‌شویم، اما احترام بزرگ‌تر را هم حسابی نگه می‌داریم و می‌گوییم آقای دكتر این ستون كلی هوادار دو آتشه دارد! دوستش داشته باشید. دكتر هم باز ستون محبوب ما را دوست نمی‌دارد و ماجرا همین‌طوری ادامه پیدا می‌كند. گفتیم همین جا ذكر خیری از دكتر كرده باشیم و از شما هم بخواهیم به ایشان اطلاع دهید كه چقدر علاقه‌مند به این ستون هستید و خوشتان می‌آید از آشنایی با ما آدم‌هایی كه برایتان یك عكس كوچك بالای مطلب هستیم و یك اسم، بعلاوه مطالبی كه روزانه می‌نویسیم. حالا بماند كه بچه‌های روزنامه چقدر این ستون را دوست دارند و همیشه سعی می‌كنن قبل از چاپ آن را بخوانند!
 خب... برویم سراغ اصل مطلب. امروز هم مثل چند روز گذشته ویژه نامه داریم برای جشنواره، آن هم چه ویژه نامه جذابی! حتما این روزها درباره فیلم سینمایی شنای پروانه تازه‌ترین ساخته محمد كارت شنیده‌اید. این فیلم در سینمای رسانه‌ها اكران و مورد توجه قرار گرفت. در سینماهای مردمی هم خیلی‌ها دوستش داشته‌اند. محمدصادق علیزاده، دبیر گروه با فیلمنامه‌نویسان جوان این اثر گفت‌و‌گو كرده و مفصل درباره‌اش حرف زده است.
 با یك منتقد خوب هم تماس گرفتیم و خواستیم برایمان درباره فیلم یادداشتی بنویسد كه لطف كرد و پذیرفت. بنابراین می‌توانید نقد فیلم را هم بخوانید. همچنین مطلب مفصل علی رستگار درباره فیلم‌های تازه اكران شده در جشنواره و نقد و بررسی آنها. رستگار تا آخر جشنواره به شیوه دیروز، فیلم‌ها را بررسی كرده و بازیگران برتر را هم معرفی می‌كند. همه این اتفاقات هم در صفحه 10 و 11 رخ می‌دهد. ویژه‌نامه خواندنی همكارانمان درباره جشنواره را از دست ندهید.
 فیلم سینمایی عفونت هم كه این روزها نامش بر سر زبان‌هاست، سوژه جالبی است. آنچه در این فیلم رخ می‌دهد مشابه اتفاقاتی است كه ویروس كرونا در جهان رقم زده است. كیكاووس زیاری در صفحه 12 كه به سینمای جهان اختصاص دارد، در این باره نوشته است.