پرداخت غرامت سیل فروردین به كشاورزان

پرداخت غرامت سیل فروردین به كشاورزان


مدیریت بحران و كاهش مخاطرات كشاورزی گفت: ۱۷ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال غرامت سیل فروردین ۹۸ به خسارت دیدگان بخش كشاورزی پرداخت شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد موسوی افزود: تا ۱۴ بهمن‌ماه سال جاری، ۱۷۸۶۱ میلیارد ریال غرامت سیل فروردین‌ماه امسال در قالب كمك بلاعوض و تسهیلات به خسارت‌دیدگان بخش كشاورزی استان‌های سیل‌زده پرداخت‌شده است.
وی درباره اجرای مصوبات دولت جهت پرداخت كمك بلاعوض به خسارت‌دیدگان از سیل در بخش كشاورزی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سازمان‌های جهاد كشاورزی استان‌های خسارت‌دیده از سیل تا ۱۴ بهمن‌ماه امسال، از تعداد ۲۵۶ هزار و ۹۶۴پرونده به مبلغ ۱۵ هزار و ۱۵۳۱۷ میلیارد ریال در كمیته‌های تخصصی شهرستان‌های استان‌های خسارت‌دیده از سیل پس از بازدید میدانی، بررسی و تأیید شد و تعداد ۲۳۴ هزار و ۶۸۷ پرونده به مبلغ ۱۱۶۶۳ میلیارد ریال ضمن تصویب در كارگروه استانی به مرحله پرداخت رسیده است.
موسوی ادامه داد: از این میزان، مبلغ ۹۸۵۸میلیارد ریال برای ۲۱۲ هزار و ۳۷۰ پرونده به حساب خسارت‌دیدگان واریز شده است.
مدیركل دفتر مدیریت بحران و كاهش مخاطرات بخش كشاورزی درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانكی به خسارت‌دیدگان از سیل در بخش كشاورزی، افزود: تاكنون، تعداد ۱۶۹ هزار و ۲۶۴ پرونده به مبلغ ۱۴۹۴۱میلیارد ریال از طریق سازمان جهاد كشاورزی استان‌های خسارت‌دیده از سیل به بانك‌های عامل معرفی و تعداد ۷۵ هزار و ۷۴۹ پرونده به مبلغ ۸۰۰۳ میلیارد ریال به خسارت‌دیدگان پرداخت‌شده است. وی افزود: اعزام ۶۳ اكیپ دامپزشكی، جابجایی موقت ۲۱ هزار رأس دام، دفن بهداشتی ۴۲۵۳ رأس دام و ۱۷۴۳۰ قطعه طیور، واكسیناسیون ۲۳۰ هزار رأس، توزیع ۳۲ هزار دز واكسن و سمپاشی و ضدعفونی
۱۱۳ هزار مترمربع اماكن دامی از دیگر اقدامات وزارت جهاد كشاورزی در سه استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، هرمزگان و كرمان بوده است.