500 ،600 هزار یورو از او بگیریم، كافی است

ادعای فدراسیون فوتبال درباره شکایت ویلموتس

500 ،600 هزار یورو از او بگیریم، كافی است

مارك ویلموتس از ایران شكایت كرده. نامه شكایت شش میلیون یورویی این مربی و كادرش به فدراسیون فوتبال رسیده است. كاترین ویلموتس، همسر او نامه شكایت را تنظیم و به فیفا ارسال كرده است و حالاهمه نگران این پرونده هستند و اعتقاد دارند ممكن است ایران بازنده باشد. با این حال فدراسیونی‌ها تلاش می‌كنند تا خیال همه را راحت كنند. قرارداد ویلموتس و كادرش با فدراسیون فوتبال برای سه سال با ایران هشت میلیون یورو بود. آنها دو میلیون گرفته‌اند و شش میلیون یوروی دیگر می‌خواهند. ویلموتس معتقد است فسخ قرارداد در شرایطی صورت گرفت كه شرایط اضطراری بوده و ایران به تعهداتش عمل نكرده است. تلاش او و وكلایش این است به فیفا ثابت كنند آن بند سه ماه دستمزد به عنوان فسخ قرارداد، برای شرایط عادی است، ولی او در شرایط اضطراری مجبور به فسخ شده است. ویلموتس اقدام دیگری هم كرده است. او معتقد است ایران این بند سه ماه فسخ را به صورت مخفیانه در قرارداد گذاشته است، بنابراین از او كلاهبرداری شده است!  حالا فدراسیونی‌ها چیز دیگری می‌گویند. از تاج گرفته تا اعضای هیات رئیسه تاكیدشان این است قرارداد به نفع فدراسیون است. ابراهیم شكوری
 در این باره توضیح می‌دهد: «قرارداد بسته شده مشخص است. حالا آقای ویلموتس می‌گوید بند سه ماه غرامت را ندیده، چه ربطی به ما دارد. ایشان باید قرارداد را می‌خواند و امضا می‌كرد. فیفا هم قرارداد را ملاك قرار می‌دهد نه حرف ویلموتس را.»  در این باره از صادق درودگر رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال هم سوال كردیم. او درباره شكایت ویلموتس توضیح داد: «این شكایت در واقع مقابله به مثل با فدراسیون فوتبال است. این ما بودیم كه ابتدا از ویلموتس شكایت كردیم. ایشان هم وقتی متوجه شد تصمیم گرفت مثلا مقابله به مثل كند و دست به شكایت بزند. شكایت او به جایی نخواهد رسید و مشكلی از این بابت وجود ندارد.»
پس چرا او درخواست غرامت شش میلیون یورویی كرده است؟ درودگر اضافه می‌كند: «هركسی می‌تواند هر ادعایی داشته باشد. ببینید ما به آقای ویلموتس دو میلیون یورو نقدی در تركیه دادیم در حالی كه ایشان كلا سه ماه و نیم با فدراسیون فوتبال كار كرده. باید نیمی از این پول را به ما برگرداند. یك میلیون یورو برای ایشان و دستیارانش كافی است، باید پول را برگرداند.»
ولی قرارداد فسخ شده است و فدراسیون نباید سه ماه به او غرامت بدهد؟ چون این تاج بود كه نتوانست به تعهداتش عمل كند. درودگر توضیح می‌دهد: «اگر بخواهیم سه ماه هم فسخ بدهیم باید ایشان دوباره پول برگرداند. اگر بتوانیم 500، 600 هزار یورو هم از این مربی بگیریم به هر حال به نفع‌مان خواهد بود. وكیل خوبی داریم و به‌شدت پیگیر این مساله هستیم و ان‌شاءا... بتوانیم سال بعد به پولمان برسیم.»