این 27 هزار تروریست از کجا آمده اند؟!

این 27 هزار تروریست از کجا آمده اند؟!


 مصدریــــابی فکری و امنیتی  «تروریسم تکفیری» یکی از دغدغه‌هایی است که معمولا در سازمان‌های بین المللی به آن پرداخته نمی شود. البته دلیل لاپوشانی کاملا مشخص است!ردگیری تروریست‌های تکفیری ، ما را به جایی غیر از واشنگتن و شبکه تحت سیطره آن در نظام بین الملل و منطقه نخواهد رساند.
اخیرا مقامات ارشد سازمان ملل متحد، اعلام کرده‌اند که هزاران تروریست تکفیری همچنان در خاک دو کشور سوریه و عراق حضور دارند و می‌توانند در آینده، مولد مخاطرات امنیتی گسترده‌ای در منطقه غرب آسیا باشند.«ولادمیر ورونکوف» رئیس اداره مبارزه با تروریسم سازمان ملل در این خصوص می‌گوید : «حدود 27 هزار تروریست خارجی در سوریه و عراق حضور دارند.گروه تروریستی داعش پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی در اکتبر گذشته، جایگاه خود را در ماه مارس 2019 در سوریه از دست داد با این وجود این گروه رهبر جدیدی معرفی کرده و همچنان هسته اصلی تهدید تروریستی فراملی را تشکیل می دهد.»
فارغ از داده های آماری ارائه شده از سوی مقامات سازمان ملل متحد در خصوص فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه غرب آسیا، بهتر است مقامات این سازمان بین‌المللی به یک سوال مهم و مبنایی دیگر پاسخ دهند: این‌که اساسا داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در این حوزه جغرافیایی، چگونه و با حمایت کدام بازیگران غربی و عربی تشکیل شدند؟ فراتر از آن، نقش کاخ سفید، رژیم صهیونیستی، برخی بازیگران اروپایی و کشورهایی مانند عربستان سعودی در حفظ و نگاهداری از بقایای تروریسم تکفیری در منطقه چیست؟ اینها سوالاتی است که بخشی از آنها ریشه در گذشته‌ای  نزدیک و برخی از آنها جلوه در آینده ای نزدیک و دور دارد!