چراغ محافل فرهنگی را خاموش نکنید

چراغ محافل فرهنگی را خاموش نکنید

رئیس موسسه فرهنگی شهرستان ادب گفت: میدانی که می‌تواند سایر میدان‌ها را اداره کند و فعالیت و شوق آنها را نگه دارد تا به اهداف برسیم، فرهنگ است، ولی متأسفانه به مجرد این‌که فضا برای کار سخت می‌شود، نخستین چراغ‌هایی که خاموش می‌شود از فرهنگ است.
به گزارش فارس، نشست خبری هشتمین دوره آموزش شعر جوان کشور که با عنوان آفتابگردان‌ها برگزار می‌شود، صبح روز گذشته با حضور علی‌محمد مؤدب، رئیس مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب، محمدمهدی سیار، میلاد عرفا‌نپور و علی داودی در این مؤسسه فرهنگی هنری برگزار شد.
در بخشی از  این نشست خبری،‌ علی‌محمد مؤدب با اشاره به مشکلات موجود در بخش اقتصادی گفت: درست است که مشکلات وجود دارد، اما بخشی که هرگز نباید سقوط کند، میدان فرهنگ است، میدانی که کلمات آن را میان‌داری می‌کنند، اما متأسفانه نگاه به فرهنگ علی‌رغم شعارهایی که در حوزه اجرایی داده می‌شود، عمیق نیست. فرهنگ است که باید فعال‌ترین میدان باشد، چون به دلایلی ممکن است نتوانیم کارآمدی شایسته داشته باشیم، اما آن میدانی که می‌تواند سایر میدان‌ها را اداره کند و فعالیت و شوق آنها را نگه دارد تا به اهداف برسیم، فرهنگ است، ولی متأسفانه به مجرد این‌که قدری فضا برای کار سخت می‌شود، نخستین چراغ‌هایی که خاموش می‌شود، از فعالیت‌های فرهنگی است. 
مؤدب ضمن اشاره به روشن نگه داشتن چراغ‌های فرهنگ با برنامه‌هایی چون دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها یادآور شد: ما تلاش داشته و داریم در این دوره‌ها برای حرف‌های اصلی مردم و برای ادبیات در دل سختی‌ها همچنان پرامید کار کنیم تا با علم‌داری ادبیات و فرهنگ مردم بتوانند از آخرین مراحل صعود به قله به سلامت بگذرند.