نان سینما بر سفره تئاتر

نان سینما بر سفره تئاتر

هادی حجازی‌فر، حالا راهی را می‌رود كه چندان مرسوم نیست؛ اهالی تئاتر پس از ورود چشمگیر به سینما، اغلب نگاهی علی‌السویه به تئاتر دارند و گاهی هم برای خالی‌نماندن كارنامه‌شان از هنر نمایش سری به آن می‌زنند. این بازیگر و كارگردان تئاتر اما پس از مطرح‌شدنش در سینما، كاری اساسی برای تئاتر صورت داده و جشنواره‌ای برای دوستان تئاتری‌اش برپا كرده كه بتواند خلأهای این حوزه را مرتفع كند. حالا یكی از اهالی تئاتر گفته كه حجازی‌فر نخستین تئاتری است كه نان سینما را به سفره تئاتر آورده و صرفا نان تئاتر را به سفره سینما نبرده است. از نخستین جشنواره تئاتر هامون حرف می‌زنیم كه شامگاه شنبه ۲۶ بهمن با معرفی برگزیدگان در رشته‌های مختلف به كار خود پایان داد؛ جشنواره‌ای كه هادی حجازی‌فر دبیر برگزاری آن بوده است. در این مراسم برگزیدگان رشته‌های مختلف با حضور هنرمندانی چون محمد رحمانیان، محمدحسین مهدویان، نیكی كریمی، محمد بحرانی، امیر آقایی، مسعود دلخواه، حبیب احمدزاده، حسین پارسایی، امیر سلطان‌احمدی و محمد لقمانیان معرفی شدند؛ بازیگرانی كه اعتبار حجازی‌فر آنها را راهی این مراسم كرده است. 
آن‌طور كه خبرگزاری مهر گزارش داده، هیات داوران بخش صحنه نخستین جشنواره تئاتر هامون متشكل از ژاله صامتی، فرهاد مهندس‌پور، پیام لاریان، علی سرابی و هادی حجازی‌فر پس از جلسه ۲۵ بهمن 98 نتایج این بخش را به این شرح اعلام كردند:
بهترین بازیگر زن: سارا شاهرودیان (امان)
بهترین بازیگر مرد: آروین شاه حسینی (اختلال)
بهترین نمایشنامه: هیات داوران در این بخش برگزیده‌ای نداشت.
بهترین كارگردان: امیرمحمد ابراهیمی (دوستان كمدی)
نمایش برگزیده: دوستان كمدی
نمایشنامه‌نویسی: سینا شفیعی (پدرخوانده)
تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ پنج‌میلیون تومان به عنوان جایزه برگزیدگان درنظر گرفته شده بود و جایزه كار برگزیده نیز مبلغ ده میلیون تومان بود. همچنین نامزدهای همه بخش‌ها مبلغ یك میلیون تومان دریافت می‌كنند.