ماجرای یک دیدار 3 نفره 

ماجرای یک دیدار 3 نفره 

چند روز پیش خبر برنامه‌ای كه اهالی سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر برای تقدیر از هوشنگ ظریف تدارك دیده‌اند، منتشر شد و حالا خبر خوب دیگر این‌كه عبدالوهاب شهیدی و حسن ناهید، كه سال‌ها با ظریف همكاری كرده بودند، پس از مدت‌ها در منزل هوشنگ ظریف گرد هم آمده‌اند؛ در محفلی با یادی از گذشته‌ها و ذكر خاطره‌های قدیم.
دیدار این بزرگان موسیقی در حضور خبرنگار خبرگزاری ایسنا انجام شده و این خبرنگار گزارش در این باره نوشته است. او نوشته كه در این دیدار دوستانه، موسیقیدان‌هایی از جمله عبدالوهاب شهیدی (خواننده پیشكسوت و نوازنده عود)، حسن ناهید (نوازنده پیشكسوت نی)، نزهت امیری (رهبر اركستر)، فاضل جمشیدی (خواننده) و كیوان ساكت (نوازنده تار و آهنگساز) حضور داشتند. هوشنگ ظریف و عبدالوهاب شهیدی، آخرین بار چند سال پیش در مراسم بزرگداشت شهیدی یكدیگر را ملاقات كرده بودند. در این مراسم هوشنگ ظریف بوسه‌ای بر دستان شهیدی زده او را استاد خود خطاب كرده بود.
هوشنگ ظریف كه به بیماری آلزایمر مبتلاست، توانایی به خاطر آوردن دوستان قدیمی خود را نداشت و عبدالوهاب شهیدی كه خود ۹۷ سال دارد، مدام از این اتفاق ابراز ناراحتی می‌كرد و می‌گفت: تا به حال در زندگی‌ام تا این حد شوكه نشده بودم. اصلا فكر نمی‌كردم تا این حد تغییر كرده باشد! او سپس رو به ظریف گفت: همه عكس‌های قدیمی‌مان را دارم. دلم می‌خواست یك روز به خانه‌ام بیایی و با هم آنها را ببینیم. خودم پایم شكسته و نمی‌توانم راه بروم، مجبورم با چرخ جابه‌جا شوم.
در این دورهمی كیوان ساكت برای لحظاتی ساز تار را كه ساز تخصصی هوشنگ ظریف است، نواخت. با شنیدن نوای ساز، شهیدی به یاد گذشته‌ها افتاد و احساساتی شد.
حسن ناهید ۷۶ ساله هم درباره ارتباطش با هوشنگ ظریف و عبدالوهاب شهیدی صحبت کرد.