اعتراف به باز كردن درهای ضد سرقت در 30 ثانیه!

دزدان حرفه ای در پاتک پلیس آگاهی البرز دستگیر شدند

اعتراف به باز كردن درهای ضد سرقت در 30 ثانیه!

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای حرفه‌ای باندهای سرقت خانه و همچنین دزد مسلح كه طعمه‌هایش را در سایت دیوار شناسایی می‌كرد، خبر داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سرهنگ محمد نادربیگی در ابتدا با اشاره به انهدام سه باند سرقت منزل در سطح استان البرز خاطرنشان كرد: در پی افزایش سرقت‌های خانه در برخی محله‌های كرج و شهرهای اطراف، كارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این رابطه را آغاز كرده و ردپای چهار سارق حرفه‌ای و سابقه دار را در این سرقت‌ها به دست آوردند. متهمان كه دو مرد و دو زن بودند با روش «بالكن‌روی» وارد خانه‌ها شده و اموال كم‌حجم و قیمتی را سرقت می‌كردند. متهمان بعد از دستگیری به 35 فقره سرقت اعتراف كردند.
وی افزود: این متهمان برای سرقت‌های خود ده خودروی پژو 206 سرقت كرده و برای این‌كه كسی به آنها شك نكند از زنان به عنوان پوشش استفاده می‌كردند. ارزش اموال سرقتی اعضای این باند، تابه‌حال ده میلیارد تومان شده است.نادر بیگی در ادامه از دستگیری اعضای دیگر باند چهار نفره سرقت خانه با ۲۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: اعضای این باند بیشتر در مناطق شاهین ویلا، باغستان و حصارك كرج اقدام به سرقت با استفاده از شاه‌كلید می‌كردند. تاكنون در این زمینه ۲۰ مالباخته شناسایی شده اند.
 ارزش اموال سرقتی شش میلیارد تومان برآورد شده است. بیشترین سرقت‌ها طلا و پول نقد بوده است. متهم در بازجویی‌ها مدعی شد؛ درهای ضد سرقت را در كمتر از 30 ثانیه باز می‌كرده و از خانه‌ها طلا و دلار و پول سرقت می‌كرد. مالباختگان تصور می‌كردند سارق با كمك دستگاه گنج‌یاب محل نگهداری طلاها را پیدا كرده در حالی كه دزد حرفه‌ای اعلام كرد. در این مدت توانسته محل‌های احتمالی مخفی كردن طلا در خانه‌ها را شناسایی كند و در اغلب خانه‌ها این محل‌ها یكی است.
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز به دستگیری سارق سرقت لوازم منزل در منطقه كوی كارمندان كرج اشاره كرد و افزود: این فرد با كلید اقدام به بازكردن در منازل می‌كرد و اشیای قیمتی را به سرقت می‌برد. این سارق به ۴۰ فقره سرقت اموال منازل به ارزش چهار میلیارد تومان اعتراف کرد و ۲۳ مالباخته شناسایی شدند. در این زمینه دو خریدار اموال مسروقه نیز به دام افتادند.
هشدار پلیس
وی هشدار داد: از نگهداری پول، طلا و ارز در خانه خودداری كرده و پنجره‌های طبقه اول و دوم را به حفاظ تجهیز كنید. همچنین از سیستم دزدگیر و دوربین مداربسته برای حفاظت از خانه استفاده كرده و نباید فقط به استفاده از درهای ضد سرقت اكتفا كنند. توجه داشته باشید حدود 80 درصد سرقت‌های منزل از آپارتمان‌های طبقه اول انجام می‌شود و دزدان با روش بالكن‌روی وارد خانه‌ها می‌شوند.
دستگیری
 شکارچی دیوار 
نادربیگی از شناسایی اعضای باند دو نفره سرقت مسلحانه در استان البرز خبرداد و گفت: سارقان از طریق سایت دیوار طعمه خود را انتخاب و پس از گذاشتن قرار با تهدید سلاح اقدام به سرقت خودرو و وسایل داخل آن می‌كردند. آنها با شناسایی فروشندگان برای تحویل گرفتن كالا در محلی خلوت با او قرار گذاشته و با تهدید سلاح خودروی فروشنده را سرقت می‌كردند.
یكی از متهمان دستگیر شده و از او یك قبضه سلاح كمری و ۳۹عدد فشنگ كشف شد.
وی از افرادی كه به این شیوه مورد سرقت قرارگرفتند خواست برای شناسایی سارق به اداره آگاهی استان البرز مراجعه كنند.