دلار سیاه ترفند تاجر قلابی برای سركیسه كردن زنان

دلار سیاه ترفند تاجر قلابی برای سركیسه كردن زنان

تاجر قلابی اهل تركیه و مترجمش كه به بهانه خرید طلای زنان به دو برابر قیمت، به آنها دلارهای سیاه می‌دادند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، اوایل پاییز امسال زنی با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از تاجر تركیه‌ای و همدستان وی به اتهام كلاهبرداری شكایت كرد. با دستور بازپرس عظیم سهرابی، پرونده برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی تهران ارسال شد. شاكی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: «روز حادثه سوار خودروی پژو 405 مسافربر شدم و بعد از مسافتی دو مسافر سوار شدند. آنها با هم به زبان تركی استانبولی حرف می‌زدند كه بعد گفتند كه یكی تاجر و دیگری مترجم او است. آمده‌اند ایران و ساعاتی دیگر به تركیه بازمی‌گردند. آنها طلاهایم را دیدند و گفتند كه چون مرد تاجر برای همسرش هدیه‌ای نخریده از طلاهایم خوششان آمده و طلاها را دو برابر قیمت خریداری می‌كنند و به جایش دلار می‌دهند كه فریبشان را خوردم و طلاها را به آنها فروختم و 5000 دلار گرفتم. بعد كه پیاده شدم و آن را برای فروش به صرافی بردم تا دوباره طلا بخرم متوجه شدم دلارها ارزش مالی  ندارند و سرم كلاه رفته است.»
بعد از این شكایت، زنان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شكایت‌های مشابهی را مطرح كردند. با گذشت پنج ماه از این ماجرا چند روز پیش راننده‌ای كه با متهمان فراری همدست بود شناسایی و بازداشت شد. بررسی سوابق شهرام 30ساله نشان می‌داد كه او سابقه‌دار بوده و بعد از آن‌كه آزاد شده به عضویت در این باند خلافكاری درآمده كه در ادامه تحقیقات گفت: «تازه از زندان آزاد شده و به قهوه‌خانه محله‌مان رفتم تا شاید از طریق افراد در آنجا كاری برایم پیدا شود كه با فرشید كه دوست قدیمی‌ام بود، رو‌به‌رو شدم. می‌‌گفت عضو یك گروه فامیلی و خانوادگی شده كه همگی خلافكارند اما پول‌های كلان به دست می‌آورند. او و شهرام كه دوستش بود زیر نظر یك خلافكار سابقه‌دار كه كلكسیونی از جرایم را دارد، آموزش دیده‌اند. او می‌گفت كه سركرده باند حتی دست به زورگیری‌های خشن نیز می‌زند.»
 وی افزود: «همراهشان شدم تاپولدارشوم. آن دو نفربا دستور سركرده میانسال و استاد خلافكاری که به نام شروین معروف بود فعالیت مجرمانه انجام می‌دادند. طبق نقشه سركرده باند من به عنوان مسافربر خانم‌ها را سوار می‌كردم و بعداز طی مسافتی دو همدستم سوار می‌شدند. آنها با معرفی خود به عنوان تاجر و مترجم، نقشه را اجرا كرده و دلارهای سیاه جعلی را به جای دلار واقعی به طعمه‌ها می‌دادند.»
 تحقیقات پلیسی برای دستگیری سركرده باند و دو همدست فراری‌اش
 ادامه دارد .