نژادپرستی، این بار در پرتغال

 نژادپرستی، این بار در پرتغال

با وجود اتخاذ سیاست‌های متعدد تنبیهی از سوی نهادهای فوتبالی اروپا، پدیده شوم نژادپرستی هر روز در یكی از ورزشگاه‌های این قاره نمود پیدا می‌كند. بعد از اسپانیا، فرانسه و ایتالیا، این بار نوبت به پرتغال رسیدتا  توهین‌های نژادپرستانه در جریان دیدار پورتو و ویتوریا گیمارش به اوج خود برسد.
به گزارش اسپورت، حجم این شعارها به حدی بود كه موسی مارگا در دیدار پورتو و ویتوریا گیمارش زمانی كه بازی ۲ بر یك به نفع مهمان بود، زمین را به دلیل شعارهای نژادپرستانه ترك كرد. این بازیكن فرانسوی بعد از گلزنی در دقیقه ۶۰، یكی از صندلی‌های پرتاب شده از جایگاه را گرفت و با آن خوشحالی كرد. این اتفاق موجب شد داور به او كارت زرد نشان بدهد.
۹ دقیقه بعد مارگا نتوانست سوت‌های اعتراض آمیز و شعارهایی همچون «میمون» را تحمل كند. او ابتدا خواستار تعویض شد اما اوتاویو (هم‌تیمی‌اش) از او خواست به نیمكت نرود. او كار خود را كرد و به سمت رختكن رفت. هم‌تیمی‌ها و بازیكنان حریف می‌خواستند مانع این كارش شوند، اما هیچ‌كس نتوانست مانع این كار شود. این بازیكن پورتو هنگام ترك زمین نیز به سمت تماشاگران رفت و با اشاره دست برای آنها ابراز تاسف كرد.
پس از پیروزی ۲ بر یك پورتو، مارگا تصویری از خود را در شبكه‌های اجتماعی منتشر كرد و در متن تندی علیه توهین‌ها و داور، نوشت: از داوران تشكر می‌كنم كه از من حمایت نكردند و به خاطر حمایت از رنگ پوستم به من كارت زرد نشان دادند. امیدوارم دیگر شما را در میدان نبینم. شما شرم‌آور هستید!