ملت ایران كار خود را بلد است

رهبر انقلاب در بیانات مهمی در دیدار با مردم آذربایجان شرقی انتخابات را خنثی‌کننده نیت‌های شوم دشمنان دانستند

ملت ایران كار خود را بلد است

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی، حضور در انتخابات مجلس را وظیفه شرعی، ملی، انقلابی و حق مدنی آحاد مردم برشمردند و با اشاره به دو ركن مهم «حضور پر شور» و «انتخاب خوب» گفتند: انتخابات یك جهاد عمومی و نعمت و امتحان الهی است كه اگر با حضور حداكثری مردم همراه شود، مایه آبروی نظام اسلامی و تقویت كشور و مصونیت‌بخش در برابر توطئه‌ها و زمینه‌ساز ایران قوی خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به مشكلات عمیق و گسترده اجتماعی و اقتصادی جامعه آمریكا برخلاف ظاهر بزك كرده آن، افزودند: آمریكا در حال حركت به سمت فروپاشی از درون است و شكوه و جلال ظاهری آن مانع از غرق شدنش نخواهد شد.

اهمیت حضور بهنگام
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در این دیدار كه به مناسبت چهل و دومین سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ برگزار شد، مهم‌ترین ویژگی مردم آذربایجان را تبلور عزت ملی، دینی و انقلابی و حضور در صحنه به وقت نیاز و دفاع از كشور و انقلاب و هویت دینی برشمردند و گفتند: حضور بهنگام مردم تبریز در چهلم قیام ۱۹ دی مردم قم مایه بركت خداوند متعال شد و این حركت به‌صورت سلسله‌وار تا آغاز حركت عمومی ملت و سقوط رژیم طاغوت و استقرار حكومت اسلامی ادامه یافت. ایشان انتخابات بسیار مهم روز جمعه دوم اسفند را از مصادیق میدان‌های نیاز به حضور بهنگام دانستند و افزودند: انتخابات جهاد عمومی، مایه تقویت كشور و آبروی نظام اسلامی است و حضور گسترده و پر شور مردم در پای صندوق‌های رأی، به توفیق الهی مایه بركت و تأثیرات تحول آفرین در كشور خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات و تلاش‌های گسترده آمریكایی‌ها برای تأثیرگذاری بر افكار عمومی ایران و جدا كردن مردم و جوانان از نظام اسلامی خاطرنشان كردند: با وجود همه این تلاش‌ها، آنها به نتیجه نرسیده‌اند كه نمونه بارز آن، تشییع شهید سلیمانی و راهپیمایی ۲۲‌بهمن بود و انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بار دیگر نشان خواهد داد مردم در كنار نظام اسلامی و پشتیبان آن هستند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأكید بر این‌كه چشم دوستان و دشمنان به انتخابات روز جمعه است، افزودند: دشمنان می‌خواهند ببینند نتیجه فشار حداكثری آمریكا و بدعهدی‌های اروپایی‌ها و مشكلات اقتصادی كه در كشور وجود دارد، چه بوده است و دوستان هم با نگرانی منتظر نحوه حضور مردم در انتخابات هستند. ایشان گفتند: البته من همواره به دوستان نظام اسلامی گفته‌ام، از ملت ایران نگران نباشید زیرا این ملت كاربلد است و می‌داند كه چه بكند.
نباید انتخابات خبرگان به حاشیه برود
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین اهمیت بالای انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان را یادآور شدند و افزودند: وظیفه مجلس خبرگان بسیار مهم است و نباید انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در برخی شهرها به حاشیه برود.
ایشان تأكید كردند: همه كسانی كه دوستدار اسلام، انقلاب، نظام اسلامی و ایران هستند باید در انتخابات شركت كنند و انتخاب خوب و درست انجام دهند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گزارشی مبنی بر پرداخت مبالغ زیادی دلار نفتی از جانب یكی از كشورهای عَنود منطقه به یكی از رسانه‌های انگلیسی فارسی‌زبان برای منصرف كردن مردم ایران از گرایش به افراد انقلابی در انتخابات، افزودند: این گزارش نشان می‌دهد كیفیت و چگونگی انتخاب تا چه حد مهم است.
ایشان انتخابات را میدان امتحان الهی دانستند و ابراز امیدواری كردند، ملت ایران در این امتحان، سربلند بیرون بیاید.
یاوه‌گویی‌های اخیر مقام‌های آمریكایی ناشی از انفعال است
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان درباره یاوه‌گویی‌های اخیر مقام‌های آمریكایی درباره ایران و انتخابات، گفتند: بخشی از اظهارات این احمق‌های درجه ‌یك برای تأثیرگذاری در انتخابات و با هدف مأیوس كردن مردم از صندوق رأی است اما بخش دیگری از آن، ناشی از انفعال است.
رهبر انقلاب اسلامی انفعال آمریكایی‌ها را نتیجه اثرات معكوس ترور سردار سلیمانی دانستند و خاطرنشان كردند: در این قضیه رئیس‌جمهور آمریكا و اطرافیان او منفعل و متوجه شدند كارشان حساب ‌نشده بود، چرا كه هم در داخل آمریكا و هم در دنیا به‌شدت به آنها حمله شد.
ایشان افزودند: آمریكا می‌خواست با ترور سردار عزیز ما كه تأثیرات عمیقی در منطقه داشت، بر منطقه مسلط شود اما ماجرا برعكس شد و راهپیمایی بزرگ ضدآمریكایی در بغداد، مسائل سوریه و حلب و قضایای دیگر منطقه، درست نقطه مقابل خواست آنها را رقم زد، بنابراین یك هدف از یاوه‌گویی‌های اخیر آنها، جبران این انفعال است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای شهادت سردار سلیمانی را یك فقدان تلخ خواندند و گفتند: شهید سلیمانی حقیقتا بسیار خوب، مفید و تحسین‌برانگیز بود اما در این حادثه غلبه با لطف الهی بود، زیرا آن بزرگوار به هر دو حُسن «پیروزی» و «شهادت» دست یافت، چرا كه در این سال‌ها در منطقه، پیروزِ میدان سلیمانی بود و مغلوب میدان، آمریكا و عوامل آن و در نهایت به فوز شهادت هم رسید.
رهبر انقلاب اسلامی، اجتماعات بی‌نظیر و ده‌ها میلیونی مردم در تشییع شهید سلیمانی را از بركات الهی و نشان‌دهنده عظمت، اتحاد، حضور، قدرشناسی و بصیرت ملت ایران دانستند و با اشاره به همدردی بسیاری از ملت‌ها با مردم ایران در این قضیه افزودند: در یكی از كشورها هزار مجلس به یاد شهید سلیمانی برگزار شد كه این واقعیت‌های شوق‌انگیز نشانه عمق راهبردی نظام اسلامی است، بنابراین باطن این قضیه برخلاف ظاهر بسیار تلخ آن برای جبهه حق سراسر پیروزی است.
ایشان با یادآوری تعبیر امام بزرگوار از درگذشت فرزند فاضل و برجسته خود مرحوم حاج‌آقا مصطفی به «الطاف خفیه الهی» خاطرنشان كردند: آن‌زمان كسی متوجه مفهوم تعبیر امام نشد، اما پس از حركت مردم ایران و عكس‌العمل دربار و حوادث قم و تبریز و آغاز حركت عمومی ملت كه به سقوط حكومت طاغوت منجر شد، مفهوم آن مشخص شد، همچنان‌كه در حادثه تلخ شهادت سردار سلیمانی نیز دشمن تصور كرد ضربه‌ای زده است اما باطن قضیه، پیروزی و شكست دشمن خبیث است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأكید بر این‌كه دشمن نه فقط در این ماجرا بلكه در یك نبرد ۴۰ ساله دائماً از ملت ایران ضربه و شكست خورده است، افزودند: آمریكایی‌ها در این ۴۰‌سال همه سلاح‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و هر اقدام ممكن را برای ساقط كردن نظام اسلامی به‌كار گرفتند اما نظام اسلامی نه تنها ساقط نشد بلكه هزار برابر قوی‌تر و در مقابل، آمریكا ضعیف‌تر از قبل شده است.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین ضعف روزافزون آمریكا، ظاهر فعلی آن را بزك كرده خواندند و افزودند: امروز آمریكا با ۲۲ هزار میلیارد دلار بدهی، مقروض‌ترین دولت‌های دنیا است و اختلاف طبقاتی در این كشور، وحشتناك و از همیشه بیشتر است.
ایشان با اشاره به نمونه‌هایی از مشكلات عمیق آمریكا از زبان یكی از سناتورهای برجسته این كشور گفتند: این سیاستمدار آمریكایی می‌گوید در دولت ترامپ به ثروت پنج نفر از ثروتمندترین‌های آمریكا بیش از صد میلیارد دلار اضافه شده و ثروت سه نفر از آنها به اندازه نیمی از جمعیت آمریكاست. ۸۰درصد كارگران فقیرند و حقوقشان كفاف زندگی آنها را نمی‌دهد. از هر پنج آمریكایی فقط یك نفر توان خرید دارو‌های تجویز شده‌اش را دارد و فاصله ثروت سفیدپوستان و سیاهپوستان آمریكایی در ۵۰ سال گذشته سه برابر شده است.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه نقل قول از این مقام آمریكایی افزودند: رئیس‌جمهور آمریكا می‌گوید اوضاع در دوران وی بهتر شده، بله، اما نه برای مردم بلكه برای میلیاردرها و به قول یكی از رؤسای جمهور سابق آمریكا، «آمریكا حكومت یك طبقه خاص بدون دخالت مردم و با رشوه‌خواری سیاسی نامحدود» است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به آمارها و واقعیت‌های تكان‌دهنده از تبعیض، فاصله طبقاتی فقر و جنایت در آمریكا كه مانند خوره به جان این كشور افتاده، تأكید كردند: همچنانكه شكوه و جلال كشتی معروف تایتانیك مانع از غرق شدن آن نشد، تلاش برای آرایش ظاهر آمریكا و شكوه و جلال آن نیز مانع از غرق شدنش نیست و آمریكا غرق خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر این‌كه جمهوری اسلامی با هیچ ملت و نژادی مخالف نیست، بلكه با استكبار، ظلم و طغیان علیه ارزش‌های انسانی مخالف است، گفتند: امروز قله طغیان و استكبار، آمریكایی است كه در دست ثروتمندان و كمپانی‌دارهای صهیونیست می‌چرخد و در دنیا نیز منفور است.
ایشان افزودند: آمریكا در كشورهای اطراف ما ده‌ها پایگاه نظامی دارد اما اگر روزی مساله‌ای پیش بیاید، این پایگاه‌ها نه به درد آمریكا خواهد خورد و نه به درد آنها كه پولشان را به آمریكا می‌دهند و چشم امید به آن دارند، چرا كه استكبار آمریكایی در حال فرو ریختن است.
فردای كشور در دست جوانان است
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأكید بر لزوم حفظ حركت پر شتاب نظام اسلامی به سمت اهداف والا، وجود جوانان را برای ادامه این حركت امیدبخش خواندند و خطاب به آنان گفتند: جوانان عزیز خود را از لحاظ علمی، عملی، تجربی و ایمانی آماده كنید چراكه فردای این كشور در دستان شماست و باید بتوانید این مملكت را به اوج برسانید كه ان‌شاءا... این كار را خواهید كرد.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان‌شان با اشاره به نقش تأثیرگذار مردم آذربایجان و تبریز در حوادث تاریخی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفتند: مردم آذربایجان همواره در مقاطع و حوادث مختلف جلودار بوده‌اند كه نمونه‌های آن را می‌توان حركت ۲۹‌بهمن سال ۵۶، دوران دفاع مقدس، فتنه سال ۸۸، اجتماع عظیم در تجلیل از سردار سلیمانی و در راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن دید كه با وجود بارش شدید برف، مردم حضور پرشوری داشتند. پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، لحظه‌شناسی و اقدام بهنگام در میادین دفاع از انقلاب را از خصوصیات برجسته مردم تبریز خواند و با بیان گزارشی از اقدامات انجام‌شده در زمینه استفاده از ظرفیت‌های جوانان در گام دوم انقلاب گفت: در مقابل جنگ‌شناختی دشمن كه امید و باورهای جوانان را هدف گرفته است، معتقدیم مساجد به‌عنوان خاستگاه اصلی نیروهای انقلاب باید مركز طراحی، اندیشه‌ورزی و فعالیت باشند.

​​​​​​​تأثیرات مجلس قوی 
رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را خنثی‌كننده بسیاری از نیت‌های شوم آمریكایی‌ها و صهیونیست‌ها و بدلِ فنِ مكر و كید آنها دانستند و خاطرنشان كردند: تنها راه مأیوس شدن دشمنان، قوی شدن ایران است و یكی از مصادیق ایرانِ قوی، مجلسِ قوی است، مجلسی كه بتواند با تصویب قوانین لازم و با هدایت دولت‌ها به مسیر مطلوب، كشور را مصونیت ببخشد.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای یك ركن قوی بودن مجلس را حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی برشمردند و افزودند: تأثیرات مجلس فقط محدود به چهار سال نیست بلكه مجلس قوی یا مجلس ضعیف و خود باخته با تصمیمات خود می‌توانند تأثیرات بلندمدتی بر كشور بگذارند.
ایشان افزودند: انتخابات و رأی دادن، وظیفه شرعی، ملی و انقلابی، جشن ملی و احقاق حق آحاد مردم برای دخالت در سرنوشت كشورشان است.
رهبر انقلاب اسلامی، ركنِ دوم یك مجلس قوی را كیفیت انتخاب دانستند و در تبیین ویژگی‌های نمایندگان شایسته ملت بزرگ ایران تأكید كردند: باید برای مجلس شورای اسلامی، افراد «با ایمان»، «شجاع»، «كارآمد»، «وظیفه‌شناس»، «پرانگیزه»، «وفادار به اسلام، مردم، انقلاب و كشور»، «سرسخت در مقابل دشمنان» و «دل نبسته به دنیا و مطامع مالی» برگزیده شوند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای خاطرنشان كردند: مردم باید در انتخاب نمایندگان بسیار مراقبت كنند زیرا ما در همین دوره انقلاب، نمایندگانی در مجلس داشتیم كه اكنون نوكر و كلفَت آمریكا و دشمنان ایران هستند.
ایشان همچنین درباره حضور جوانان و افراد با تجربه در مجلس گفتند: مجلس باید یك تركیب متناسبی از جوانان و افراد مجرب، دانا و راه بلد باشد. جوان‌گرایی یك ضرورت قطعی برای كشور است و كنشگر اصلی و پیشران حركت رو به جلو جوانان هستند اما تكیه بر جوانان به معنای چشم پوشی از افراد با تجربه نیست.
رهبر انقلاب اسلامی، سابقه دلبستگی به دشمنان و انفعال در برابر آنها را یك نكته منفی برشمردند و تأكید كردند: ملت ایران دارای روحیه اعتماد به نفس ملی است و بسیاری از اندیشمندان و سیاسیون جهان نیز ملت ایران را رشید و بزرگ و نیرومند و نترس توصیف می‌كنند، بنابراین كسی كه قدرت ایستادگی و اعتماد به نفس در برابر دشمنان را ندارد، برای نمایندگی ملت ایران مناسب نیست.