تماشاگه رای!

تلویزیون برای روز انتخابات چه برنامه‌هایی دارد؟

تماشاگه رای!

دوربین‌های شبكه‌های سیما با استقرار در 17 حوزه رای‌گیری در تهران و همچنین مراكز استان‌ها، حضور گسترده مردم در این حماسه جاودانه را منعكس می‌كنند. به‌گزارش روابط عمومی معاونت سیما؛ شبكه‌های سیما به مناسبت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، جمعه 2 اسفند‌ حضور گسترده مردم را نمایش می‌دهند. به همین منظور شبكه‌های سراسری ویژه‌برنامه‌هایی را برای روز جمعه پیش‌بینی كرده‌اند.

«خیابان ایران» در شبكه یك
ویژه‌برنامه «خیابان ایران»، از ساعت 7 صبح و با اجرای مهدی آقابیگی، رحمان نظام اسلامی و رضا امیر احمدی به طور زنده روی آنتن خواهد رفت و تا حوالی ساعت 22 ادامه خواهد داشت. در این برنامه همچنین برای نمایش باشكوه مردمی در این همایش انتخاباتی، ارتباط تصویری با گزارشگران در تهران و همه مراكز استانی صدا و سیما برقرار می‌شود.
خیابان ایران به تهیه‌كنندگی مجید بهرامی مقدم و مقداد مومن‌نژاد كه از پخش شبكه یك روی آنتن می‌رود در این روز میزبان جمعی از خوانندگان محلی سراسر كشور خواهد بود و با گویش‌های مختلف ایران زمین سرودهایی را به طور زنده اجرا خواهند كرد.
همچنین دوربین‌های شبكه در «حسینیه امام خمینی (ره)»، «وزارت كشور»، «مسجد ابوذر»، «شهر‌ری» و «مصلای تهران» مستقر است و ارتباط زنده تصویری برقرار خواهد كرد.

«فردایی بهتر» در شبكه دو
شبكه دو سیما با برنامه «فردایی بهتر» به تهیه‌كنندگی احسان ارغوانی پنجشنبه اول اسفند از ساعت ۱۸ و 30 دقیقه تا ۲۰ و 30 دقیقه و ۲۱ تا ۲۱ و 30دقیقه و جمعه ۲ اسفند همزمان با انتخابات از ساعات اولیه رای گیری تا پایان آن (از ساعت ۸ تا ۲۲:۳۰) حضور مردم پای صندوق‌ها را به تصویر می‌كشد.
این برنامه در دو بخش استودیویی و بیرونی پخش می‌شود. در بخش استودیویی كه با اجرای محمدجعفر خسروی و محسن آزادی روی آنتن می‌رود، تصاویری از حضور مردم نمایش داده می‌شود.
همچنین دوربین‌های این شبكه با استقرار در پایگاه‌های رای‌گیری«ورامین» به تهیه‌كنندگی مهدی تاجیك و با اجرای رزیتا قبادی و «مسجد لرزاده» به تهیه كنندگی مصطفی دواتگر و با اجرای پوریا پویا حضور باشكوه مردم را قاب می‌بندند.

«رای ما» در قاب سه
دوربین‌های شبكه سه با ویژه‌برنامه «رای ما» به تهیه‌كنندگی علی زاهدی در روز جمعه از ساعت 8 صبح حضور باشكوه مردم را نمایش می‌دهد.
این برنامه در دو قسمت استودیویی و بیرونی حضور مردم را نشان می‌دهد. «مسجدالنبی (ص) نارمك» و «مسجد امام حسین (ع)» واقع در میدان امام‌حسین از جمله اماكنی هستند كه دوربین‌های این شبكه تصاویری از رای‌گیری مردم ثبت می‌كنند. مجریان شبكه با حضور هنرمندان و خوانندگان با مردم همیشه در صحنه همراهی می‌كنند.
همچنین در بخش استودیویی این برنامه كه با اجرای پیمان طالبی، احمد اكبرنژاد و میثم آقابیگی همراه است تصاویری از رای‌گیری كل شهرستان‌ها در قاب‌هایی پخش می‌شود.

«حضور ملی» شبكه پنج همراه با مردم
«حضور ملی» عنوان ویژه‌برنامه انتخاباتی شبكه پنج سیماست كه روز جمعه 2 اسفندماه همزمان با برگزاری انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی و انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری (در پنج استان تهران، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و فارس)  روی آنتن می‌رود.
«حضور ملی» به تهیه‌كنندگی شهرام نسترن راداز ساعت 7‌صبح تا پایان زمان رای‌گیری از شبكه پنج پخش می‌شود.
واحد سیار شبكه پنج سیما با استقرار در «مسجد جامع شهریار»، «مسجد جامع نازی‌آباد» و «حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)» به انعكاس حضور مردم در پای صندوق‌های رای‌گیری می‌پردازد.
بیشتر مجریان شبكه پنج در این برنامه حضور خواهند داشت و ارتباط با مراكز استان‌ها، موسیقی تصویر، میان برنامه و ... از بخش‌های این ویژه‌برنامه است.

نمایش حضور مردم در قاب تماشا 
شبكه تماشا از ساعت۸ صبح با اجرای اشكان تفنگ سازان و لعیا انوری مشاركت پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پوشش خواهد داد.

پوشش شبكه افق در انتخابات
شبكه افق پوشش گسترده حضور باشكوه مردم در پای صندوق‌های رای را از تهران و دیگر مراكز استان‌ها، در دستور كار دارد. همچنین گزارش‌های مردمی نیز به صورت میان‌برنامه از این شبكه پخش می‌شود.

«مثبت سلامت» در قاب سلامت
برنامه «مثبت سلامت» در روز جمعه دوم اسفندماه از ساعات اولیه رای‌گیری پخش می‌شود. این برنامه به عنوان ام سی شبكه در طول روز با مراكز رای‌گیری متعدد در سراسر كشور ارتباط گرفته و اخبار انتخابات را پوشش می‌دهد.
ارتباط با مسؤولان برگزاری انتخابات و اطلاع‌رسانی در زمینه اطلاعیه‌های وزارت كشور و... از دیگر بخش‌های «مثبت سلامت» در این روز خواهد بود. در كنار پیگیری اخبار و اطلاعات انتخاباتی پخش موزیك ویدئو و تصاویر ارسالی مخاطبان، مجری پیام‌های مردمی را نیز می‌خواند.

نمایش حضور مردم در قاب شبكه قرآن و معارف
شبكه قرآن در برنامه‌ای به صورت ویژه از ساعت 8 صبح تا 22 و 30 دقیقه و در نوبت‌های مختلف با به تصویر كشیدن حضور مردم در انتخابات به روی آنتن می‌رود. دوربین‌های این شبكه حضور آگاهانه مردم پای صندوق‌های رای مستقر در حرم امامزاده صالح (ع) و مسجد جامع لویزان را به تصویر می‌كشند.

همراه با رای«اولی‌ها» در شبكه امید
ویژه‌برنامه «اولی‌ها» از ساعات اولیه صبح تا پایان زمان رای‌گیری مابین برنامه‌های شبكه امید به صورت زنده پخش خواهد شد.
این ویژه‌برنامه به تهیه‌كنندگی امید كوثرطلب با اجرای رامتین چیت‌سازان و محمد میرزازاده در استودیو و با حضور مهمانان ویژه روی آنتن شبكه امید می‌رود.
 تهیه گزارش و گفت‌وگو با نوجوانان رای اولی حاضر در شعبه‌های مختلف اخذ رای، پیگیری اخبار لحظه به لحظه انتخابات و همچنین ارتباط مستقیم با شعب رای‌گیری دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها بخش‌های مختلف این برنامه خواهد بود.
دوربین‌های شبكه امید روز جمعه با امكان پخش زنده ارتباط اینترنتی و ارتباط از مدارس مختلف «شهر قدس» را پخش خواهد كرد.