قرنطینه ون‌گوگ با كرونا

قرنطینه ون‌گوگ با كرونا



گالری ملی لندن اعلام كرده نمایشگاهی را كه قرار بود با امانت دادن آثار این گالری در ژاپن برگزار شود، به دلیل تعطیل شدن موسسات هنری ژاپن به تعویق می‌اندازد.
آن‌طور كه ایسنا خبر آرت نیوزپیپر را ترجمه كرده، گالری ملی لندن برنامه برگزاری این نمایشگاه را پس از آن‌كه مقامات ژاپن دستور تعطیل شدن تمامی موزه‌های هنری ملی این كشور را به مدت دو هفته صادر كردند،‌ به تعویق انداختند.
از جمله موزه‌های مهم ژاپن كه در پی این دستور تعطیل شده‌اند «موزه ملی توكیو» و «موزه ملی كیوتو» است.
قرار بود این نمایشگاه كه «شاهكارهایی از گالری ملی لندن» نام داشت سوم مارس در «موزه ملی هنرهای غربی توكیو» برگزار شود، اما به دلیل دستورات صادر شده توسط مقامات ژاپن این موزه نیز تا شانزدهم مارس بسته خواهد ماند. این به آن معناست كه ۶۰ اثر از برترین تابلوهای گالری ملی لندن از جمله گل‌های آفتاب‌گردان‌ اثر ‌ون‌گوگ كه برای نخستین‌بار از اروپا خارج شده است نیز در قرنطینه این موزه ژاپنی گیر افتاده‌اند و به طور موقت دسترسی به آنها توسط عموم مردم غیرممكن خواهد بود.
ده‌ها هزار بلیت برای این نمایشگاه پیش‌فروش شده كه حالا لغو شدن برگزاری آن در موعد مقرر مشكلاتی را هم برای بازدیدكننندگان و هم برای مسؤولان این نمایشگاه ایجاد كرده است. در ژاپن شمار مبتلایان به ویروس كرونا روز گذشته به ۲۰۰نفر رسید. در مجموع چهار نفر در این كشور جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. قرار بود نمایشگاه «‌شاهكارهایی از گالری ملی لندن»‌ تا چهارم ژوئن در توكیو برگزار و سپس به «موزه ملی اوساكا» منتقل شود.