مردم ایران می‌دانند دروغ می‌گویید

روحانی خطاب به مقامات آمریكایی:

مردم ایران می‌دانند دروغ می‌گویید



رئیس‌جمهور با اشاره به مواضع فریبكارانه مقامات آمریكایی مبنی بر آمادگی برای كمك به ایران خطاب به آمریكایی‌ها تاكید كرد: مردم ما به خوبی شما را می‌شناسند و می‌دانند دروغ می‌گویید.
به گزارش فارس، حسن روحانی در جلسه دیروز هیات دولت افزود: متأسفانه آنهایی كه حتی دارو و مواد غذایی را به روی مردم بستند و تحریم كردند و خبیثانه‌ترین اقدام را در این دو سال علیه ملت ایران انجام دادند؛ با یك ماسك دلسوزی ظاهر شدند كه ما هم می‌خواهیم به ملت ایران كمك كنیم؛ شما اگر واقعاً راست می‌گویید لااقل تحریم دارو را بردارید؛ این اولین قدم است.
روحانی خطاب به مقامات آمریكایی‌ گفت: بگویید نسبت به ملت ایران تا حالا اشتباه و خطا كردیم و عذرخواهی می‌كنیم و اولین قدم ما این است كه فعالیت بانكی برای خرید دارو، نقل و انتقال دارو و فعالیت كشتیرانی در این زمینه و مواد غذایی مردم آزاد است و ما كاری نداریم و این تحریم را از روی مردم برداشتیم.
رئیس‌جمهور با تاكید دوباره بر این كه آمریكایی‌ها در مواضعشان واقعیت را نمی‌گویند اضافه كرد: البته در اینجا من باید از همه دولت‌ها و كشورهایی كه در زمینه مبارزه با این ویروس به ما كمك كرده‌ و آماده‌اند به ما كمك كنند؛ تجهیزات فرستادند و باز هم آمادگی دارند دارو و تجهیزات برای كشور ما بفرستند، از همه آنها تشكر و سپاسگزاری می‌كنم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه برخی كاسبان كرونا برای سودجویی، ماسك را احتكار و پنهان و برخی دیگر با پنهان شدن پشت ماسك دلسوزی، جامعه را با دروغ‌پراكنی‌های خود نگران و ملتهب می‌كنند، تصریح كرد: متأسفانه امروز علی‌رغم این كه اكثریت جامعه ما و همه همكاری و یكدیگر را برای عبور از این مشكل یاری می‌كنند، عده‌ای هستند به عنوان كاسبان كرونا كه می‌خواهند از این معضل برای سود مادی و سودجویی خود استفاده كنند و متأسفانه در مواردی با احتكار و گرانفروشی و عدم عرضه كالا با این فكر كه در آینده این كالا را با قیمت بالاتر و گزاف می‌توانند بفروشند مواجه بودیم. اینها عده‌ای بودند به عنوان كاسبانی كه در این بیماری با جان مردم بازی و احتكار می‌كردند.
وی همچنین تصریح كرد: از طرف دیگر كاسبان دیگری هم در فضای مجازی و در رسانه‌های بیگانه داشتیم. عده‌ای ماسك را احتكار كردند و عده‌ای هم رفتند پشت ماسك دلسوزی، اما در واقع برای این كه جامعه ما را ملتهب كرده و مردم ما را دچار نگرانی كنند، اخبار دروغ را در جامعه شایع می‌كنند.
رئیس جمهور بر همین اساس یادآور شد: مردم عزیز و بزرگوار باید توجه داشته باشند به این كه این گروه محتكران و معاندان در فضای مجازی كه به آرامش مردم رحم نمی‌كنند؛ همچنین گروهی كه افكار جامعه را با اظهارنظرهای غیردقیق خودشان دچار اضطراب می‌كنند؛ این امر تخصصی است و باید به متخصصان مربوطه واگذار شود؛ مسؤولیت این كار به وزارت بهداشت و درمان واگذار شده، اما همه دستگاه‌ها با همه توان، پیگیر بخش‌هایی از اموری هستند كه به نوعی به آنها مربوط می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان كرد: پزشكان و پرستاران در خط مقدم هستند و فداكاری بسیار بزرگی از خود نشان دادند و از همه آنها تشكر و سپاسگزاری می‌كنم كه هیچ كدام در انجام وظایف و اجرای وظایف خود دچار قصور نشدند و با همه توان در صحنه بودند.
روحانی بیان كرد: بار سنگینی بر دوش همه است؛ به مردم عزیز و بزرگوارمان قول می‌دهم كه به پشتوانه تخصص بالای پزشكان كشورمان؛ به پشتوانه اراده و تصمیم پرستاران و پزشكان؛ ایثار و فداكاری و همكاری مردم از این معضل با حداقل تلفات و با كوتاه‌ترین زمان ممكن ان‌شاءا... عبور خواهیم كرد. وی اظهار كرد: همه به سهم خودشان در این جهاد حضور دارند؛ خط مقدم ما مسؤولان بهداشتی و درمانی هستند و در خطوط دیگر همه در صحنه هستند و تلاش می‌كنند.