قتل و قصاص فرجام اخاذی با پروفایل دخترانه

قتل و قصاص فرجام اخاذی با پروفایل دخترانه


مرد جوان كه در نزاع با دوستش به خاطر پروفایل دخترانه‌اش، او را كشته بود با حكم قضات دادگاه كیفری به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، 27 خرداد 97؛ رسیدگی به قتل پسرجوانی به نام رضا با كشف جسد غرق در خون او در خانه‌اش در میدان امام حسین تهران آغاز شد. همسایه مقتول به ماموران پلیس گفته بود: سر و صدای زیادی از خانه رضا شنیدم و چند ساعتی از او بی‌خبر بودم و نگرانش شدم. وارد خانه‌اش شدم و جسد او را در حالی كه گلویش بریده شد بود وسط پذیرایی خانه دیدم.
ردیابی آخرین تماس‌های مقتول نشان داد، او آخرین بار با یكی از دوستانش به نام احمد تماس گرفته بود. به این ترتیب احمد به عنوان تنها مظنون پرونده دستگیر شد و به قتل اعتراف كرد و گفت: آن روز در خانه رضا با او بحثم شد و یكدفعه برای هم چاقو كشیدیم. من یك ضربه به شكم او زدم و وقتی زمین افتاد گلویش را بریدم. بعد برای این‌كه رد گم كنم و علت وقوع قتل را سرقت نشان دهم؛ گوشی تلفن همراه و مقداری از پول‌هایش را سرقت كردم و از آنجا گریختم.
با اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و متهم پای میز محاكمه قرار گرفت. پدر مقتول در جلسه رسیدگی تقاضای قصاص متهم را كرد.
متهم در دفاع از خود گفت: اتهامم را قبول دارم. من رضا را از بچگی می‌شناختم. او از اقوام دور پدرم بود و با هم دوست بودیم. چند وقت قبل از حادثه دوستانم به من گفتند كه رضا با پروفایل دخترانه آنها را سر كار گذاشته و از آنها مبلغی شارژ تلفن گرفته است. دوستانم از این‌كه قربانی اخاذی رضا شده بودند ناراحت بودند و به من گفتند با دوستت صحبت كن و بگو از این كار دست بكشد. من برای نصیحت رضا به خانه‌اش رفتم و قصد سرقت و قتل نداشتم،‌ اما به من گفت به تو ربطی ندارد و با هم درگیر شدیم.
قضات دادگاه بعد از بررسی پرونده، رای قصاص را برای متهم صادر كردند.