قاتل مرد جگركی قصاص شد

قاتل مرد جگركی قصاص شد

مردجوان كه با انگیزه سرقت صد میلیون تومانی صاحب مغازه جگركی در تهران را به قتل رسانده بود، در زندان رجایی شهر كرج اعدام شد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، اوایل آذر سال 93، مرد میانسالی با حضور در كلانتری شهرك ولیعصر تهران شكایت كرد كه پسر جوانش كه صاحب مغازه جگركی است، با برداشتن صد میلیون تومان پولی كه پس‌اندازش بود از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است و حتی تلفن همراهش را پاسخگو نیست.
تحقیقات پلیسی حاكی از این بود كه جوان گمشده چند روزپیش با دوستش نادربرای سرمایه‌گذاری حرف زده و پول راازخانه برداشته و سراغ او رفته بود. همین سرنخ كافی بود كه به عنوان تنها مظنون پرونده ماجرای گمشدن مرد مغازه‌دار بازداشت شود. او در بازجویی پلیسی منكر قتل شد، اما بعد از هشت ماه سكوت خود را شكست و گفت: مرد جوان را به قتل رساندم و پول‌هایش را سرقت كردم. بعد جسد او را با كندن چاه مغازه‌ام در آنجا دفن كردم.
 با اعتراف‌های این مرد، تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران با حضور در مغازه متهم به قتل، جسد مقتول را از عمق شش متری چاه بیرون كشیدند.
پرونده متهم به قتل به اتهام مباشرت در قتل عمدی با سلاح، سرقت مسلحانه و مقرون به آزار و نگهداری و حمل سلاح جنگی با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد. متهم در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: چند روز قبل از ماجرای قتل، دوستم به مغازه‌ام آمد. او می‌گفت صد میلیون تومان پول دارد و می‌خواهد با آن سكه بخرد و سرمایه‌گذاری كند. چون مشكلات مالی داشتم وسوسه شدم پول‌هایش را سرقت كنم. بعد از آن سلاح خریدم و كف مغازه‌‌ام چاهی حفر كردم. در ادامه با دوستم تماس گرفتم و وانمود كردم كه مرد طلافروشی را می‌شناسم كه با قیمت پایین‌تر سكه می‌فروشد با این ترفند برای معامله سكه‌ها اورا به مغازه‌ام كشاندم و همانجا با شلیك گلوله او رابه قتل رساندم. جسدش را در همان چاهی كه حفر كرده بودم انداخته و روی آن را بستم.
در ادامه برای نادر حکم قصاص صادر و در دیوان عالی کشور تائید شد.با گذشت بیش از پنج سال از این جنایت، جوان اعدامی در زندان رجایی‌شهر كرج پای چوبه دار رفت و تقاضای بخشش نكرد. او در مقابل اولیای دم مقتول مدعی شد كه در این سال‌ها دروغ گفته و مرتكب قتل نشده است. این در حالی بود كه این دروغ‌پردازی‌های قاتل نیز نتوانست او را از مجازات قصاص نجات دهد و سرانجام حكم قصاص اجرا شد.