نوروز در راه رادیو

نوروز در راه رادیو


معاون صدای رسانه ملی از راه‌اندازی رادیو نوروز از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۹ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی، دكتر حمید شاه‌آبادی با اشاره به اهمیت فضای كنونی كشور در‌خصوص اهداف راه‌اندازی رادیو نوروز گفت: تعطیلات نوروزی و فرارسیدن فصل بهار فرصتی است تا با ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی و دمیدن روح شادابی در جامعه، فرآیند اطلاع‌رسانی بهنگام از ارائه خدمات دستگاه‌های امدادی، نظارتی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها را میسر سازد.
وی افزود: اما امسال با توجه به شرایط خاص ایجاد شده در كشور و بسیج همگانی مبارزه با ویروس كرونا، توجه و تاكید بیشتری بر ارتقای بهداشت عمومی و روان جامعه در مقابله صحیح با انتشار و شیوع این ویروس وجود دارد كه تحقق این موارد با آموزش‌های مستمر سلامتی و بهداشتی فردی، خانواده‌ای و عمومی از شاخص‌های برنامه‌ای رادیو نوروز است.
معاون صدای رسانه ملی در ادامه به اهمیت همراهی با دانش‌آموزان و فاصله‌گرفتن آنها از محیط‌های آموزشی اشاره كرد و گفت: تمهیدات لازم آموزشی و مشاوره‌های تحصیلی و اطلاع‌رسانی از برنامه‌های آموزشی صدا و سیما فراهم خواهد شد.
شاه‌آبادی ظرفیت‌های فرهنگی نوروز در تاریخ ایران و جهان، دستاوردهای نوروز در تحكیم روابط اجتماعی و نوروز در آن سوی مرزها را از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های رادیو دانست.
شاه‌آبادی در ادامه گفت: رادیو نوروز با رویكرد نوروز در خانه همراه شنوندگان در اوقات فراغت در ایام نوروز خواهد بود. رویكرد این شبكه تعامل حداكثری با مخاطبان و شنوندگان است تا با اجرای جنگ‌ها و مسابقات متنوع همنشین خوب و جذابی برای شنوندگان در اوقات فراغت نوروزی باشد. این شبكه رادیویی  با برنامه‌های مجله‌ای چهارساعته با موضوعات سرگرمی، تفریحی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی، آموزشی، سلامت و بهداشت، اجتماعی، اخبار و رویدادها از ۲۸ اسفند و به صورت 24 ساعته از سه درگاه رادیو روی موج FM ردیف 5/95 مگاهرتز، نرم‌افزار ایرانصدا و گیرنده‌های دیجیتال قابل دریافت است.