ویلموتس غرامتش را  می‌خواهد؛ تا ریال آخر

برخلاف ادعای فدراسیون فوتبال

ویلموتس غرامتش را می‌خواهد؛ تا ریال آخر

فدراسیون فوتبال ایران همچنان ادعا دارد نهایتا سه ماه دستمزد به مارك ویلموتس بلژیكی، سرمربی سابق تیم ملی خواهد داد. این مربی از اردیبهشت امسال با ایران همكاری خود را آغاز كرد ولی خیلی زود به این نتیجه رسید كه باید قطع همكاری كند. فدراسیون فوتبال و همه ایران هم خیلی زود فهمیدند او اصلا به كار تیم ملی نمی‌آید. بعد از آن كه مشخص شد او قراردادش را فسخ كرده، مسؤولان فدراسیون ادعا كردند نهایتا سه ماه از دستمزد ویلموتس و دستیارانش را به عنوان غرامت پرداخت خواهند كرد ولی این مربی و وكیلش ادعای دیگری داشتند.
ماه گذشته خبر رسید این مربی و دستیارانش در شكایت از ایران درخواست غرامت 6 میلیون یورویی كرده اند! همان جا مشخص شد رقم قرارداد برای سه سال 8 میلیون یورو بوده است چون فدراسیون دو میلیون یورو به این مربی و دستیارانش پرداخت كرده بود. مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال گفت ادعاهای ویلموتس به هیچ وجه درست نیست و طبق بند قرارداد فقط سه ماه به این مربی غرامت می‌دهند.بعد از او نوبت به اسلامیان نایب رئیس فدراسیون رسید. او ادعا كرد بندی به صورت مخفیانه در قرارداد ویلموتس گنجانده اند كه همان سه ماه غرامت بوده و چون قرارداد را انگلیسی بستند و ویلموتس این زبان را بلد نبوده، به اشتباه آن را امضا كرده و حالا حق با آنهاست! در جلسه‌ای كه در پائیز امسال بین تاج و ویلموتس و وكلایش برگزار شد كاترین همسر این مربی گفت این بند هم به كار ایران نخواهد آمد و باید غرامت سنگینی بدهند.
حالا با خبر شدیم ویلموتس در صحبت‌هایی كه با یكی از نزدیكانش در ایران داشت اعلام كرده: «اگر بیكار باشم، تا یوروی آخر را از ایران می‌گیرم.» ادعای ویلموتس این است قرارداد در شرایط اضطراری و به خاطر بدقولی ایران فسخ شده بنابراین شامل آن بند سه ماه دستمزد نمی‌شود. معمولا خارجی‌ها در پرونده‌های شكایتی به چیزی كه می‌خواستند رسیده‌اند. این بار هم ویلموتس با اطمینان از این گفته كه به سادگی می‌تواند در پرونده شكایتی خود فدراسیون فوتبال را شكست دهد.
در صورتی كه ایران بازنده چنین پرونده‌ای باشد، با بحران بزرگی روبه رو خواهد شد ؛ چراكه همین حالا آن دو میلیون یورویی كه از شركتی دولتی قرض گرفتند و به ویلموتس دادند را به این شركت بازنگردانده‌اند. آیا فدراسیون فوتبال در این اوضاع خراب مالی می‌تواند غرامتی هم پرداخت كند؟