تصاویر تازه از  سلمان

فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» با رعایت اصول بهداشتی در روزهای کرونا ادامه دارد

تصاویر تازه از سلمان

 داوود میرباقری هر بار دست روی قصه‌ یا شخصیتی تاریخی - مذهبی گذاشته، فیلمنامه‎‌ای درخور توجه نوشته و سریال‌های به یادماندنی چون امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته و مختارنامه را روی آنتن برده است. او این روزها با ساخت جدیدترین سریال خود یعنی «سلمان فارسی» بر سر زبان‎ها افتاده؛ سریال الف ویژه‌ای که روزهای پایانی تصویربرداری‌اش را در جزیره قشم سپری می‌کند و به تازگی تصاویر جدیدی از آن منتشر شده است.
 یک دغدغه اصیل
ساخت سریالی با محوریت شخصیت سلمان‌فارسی یکی از دغدغه‌های قدیمی میرباقری بوده است. اوایل دهه 80 بود که او فیلمنامه‌ای چهار جلدی را در این مورد آماده کرد، اما تا رسیدن به روزهای تولید راه درازی طی شد و سریال پس از تحقیقات و گذر از پیش‌تولید، 11 دی 98 مقابل دوربین رفت.   پیش‌بینی شده این سریال در ۴۰ قسمت ساخته شود البته شاید به واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند. سریال «سلمان فارسی» جزو کارهای الف ویژه مرکز سیمافیلم است که فیلمبرداری آن پنج‌سال طول خواهد کشید و در داخل و خارج از کشور فیلمبرداری می‌شود.
گروه تولید پس از پایان فیلمبرداری بخشی از مجموعه در ایران به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی کار را از سر خواهند گرفت. همچنین پس از فیلمبرداری در یک کلیسا، گروه در شهرک غزالی و احتمالا لوکیشنی در ورامین مستقر خواهند شد. همچنین علی دهکردی و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.
 فصل بیزانس
در این سریال، زندگی سلمان در سه مقطع تاریخی به تصویر کشیده می‌شود. تولد و جوانی او در ایران دوران ساسانیان، مهاجرت او به بیزانس و بخش عمده‌ای از زندگی‌اش که در آن دوره می‌گذرد، بخش سوم که گرویدن این شخصیت به دین اسلام و زندگی‌اش در حجاز است و ظاهرا قصه تا فتح ایران پیش می‌رود. گروه این روزها در حال تصویربرداری فصل بیزانس است؛ فصلی که در آن اعراب لخمی و سپاهیان روم رودروی یکدیگر قرار می‌گیرند. به ایجاب قصه این فصل، بازیگران خارجی هم کنار هنرپیشگان ایرانی مقابل دوربین می‌روند.
 تصاویر تازه
به تازگی و همزمان با روزهای پایانی تصویربرداری سریال الف ویژه سلمان فارسی در جزیره قشم، تصاویر جدیدی از این پروژه در رسانه‌ها منتشر شده است که در آنها فرهاد اصلانی با گریم نقش تاجر و همچنین دیگر بازیگران با لباس‌‎های رومی دیده می‌شوند.
 سلمان فارسی در روزهای کرونایی
تصویربرداری سلمان فارسی در حال پیشروی بود که کسی با انتشار یک فیلم مدعی شد، این سریال در روزهایی که خطر ابتلا به بیماری کرونا وجود دارد، بدون رعایت نکات بهداشتی به کار خود ادامه می‌دهد. با پیگیری مشخص شد این فیلم برای روزهای پیش از کروناست و این پروژه با رعایت نکات بهداشتی، ضدعفونی وسایل، حضور پزشکان و معاینه عوامل تصویربرداری می‌شود.  
تصویربرداری این سریال مرکز سیما فیلم به تهیه‌کنندگی حسین طاهری احتمالا چند سال به طول می‌انجامد و بخش‌هایی از آن علاوه بر محل‌های مختلف در ایران، در خارج از کشور هم مقابل دوربین خواهد رفت.
قبل از این، امرا... احمدجو، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تلویزیون که نگارش فیلمنامه سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری را برعهده دارد به خبرنگار مهر گفته بود: آنچه از عهده من برمی‌آمد این بود که سعی خود را در پرداخت گفت‌وگوهای فیلمنامه که پیش از من به خوبی نوشته شده بود انجام دهم. وی با اشاره به فیلمنامه اولیه و گفت‌وگوهایی که به آن اضافه کرده است، بیان کرد: فیلمنامه بسیار زیبایی نوشته بودند با لحنی خودمانی و ایرانی و من این کار را مشابه کارهای هزار و یک شب و قصه‌وار می‌دانم. آقای داوود میرباقری سفر پرماجرا و دور و درازی برای من درست کرد و از اصفهان تا شام و فلسطین و مدینه و... دیالوگ‌هایی را طراحی کردم.