نامه اعتراضی كانون كارگردانان

نامه اعتراضی كانون كارگردانان


كانون كارگردانان سینمای ایران طی نامه‌ای به ریاست سازمان سینمایی نسبت به بی‌توجهی سازمان سینمایی در شرایط كرونایی اعتراض كرد.
به گزارش جام‌جم، متن نامه به این شرح است: «جناب آقای دكتر حسین انتظامی- ریاست محترم سازمان سینمایی- همانگونه كه مستحضرید در ایام سخت شیوع كرونا، تعطیلی پروژه‌ها و سالن‌های سینما باعث شده تمامی اهالی سینما، خصوصا صنوف كارگری خانه سینما دستخوش بحران معیشتی شوند.
در چنین شرایطی تمامی سینماگران از حضرتعالی توقع همراهی و همدلی داشتند كه متاسفانه تاكنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
كانون كارگردانان سینمای ایران همواره نسبت به بی‌توجهی شما به صنوف سینمایی غیرتهیه‌كنندگی گلایه‌مند بوده و نمونه‌اش عدم حضور حتی یك عضو غیرتهیه‌كننده صنفی در كارگروه بررسی آسیب‌های كرونا در سینما است.
كانون كارگردانان سینمای ایران تخصیص مبلغ 500 هزار تومان عیدی یا كمك‌رفاهی! یا هر عنوان دیگری آن هم با منت و ضرب الاجل و با حذف درصد بالایی از اهالی صنوف را در شان سینمای ایران نمی‌داند، چرا كه معتقد است تمامی اعضا از حقوقی یكسان برخوردارند و در این شرایط سخت می‌بایست مبلغی مناسب‌تر برای جبران بیكاری و خانه نشینی به همه اهالی خانه سینما تعلق می‌گرفت.
ای كاش در این روزها به جای انتشار پیش نویس نظام نامه تهیه‌كنندگی برای پیش‌نویس به زمین مانده بیمه بیكاری یا حمایت از سینماگران خصوصا صنوف كارگری سینما پیشقدم می‌شدید.
لذا در اعتراض به این شرایط و همراهی با صنوف سینمایی ترجیح می‌دهیم مبلغ عیدی كانون كارگردانان كه به كمتر از یك سوم اعضا تعلق می‌گیرد را دریافت نكنیم زیرا اعتقاد داریم رقم فوق مفهوم تامین رفاهی را برای هیچ یك از صنوف سینمایی در این شرایط سخت و دشوار كرونایی نمی‌دهد و تنها یك رفع تكلیف ساده‌انگارانه است. با آرزوی سلامتی. كانون كارگردانان سینمای ایران»