تبدیل آمریكا به كانون اصلی كرونا

تبدیل آمریكا به كانون اصلی كرونا


یورو نیوز در گزارش اخیر خود ضمن اشاره به افزایش تصاعدی آمار مبتلایان كرونا در آمریكا می‌نویسد: براساس آماری كه از پایگاه داده‌های روزآمد دانشگاه جان هاپكینز استخراج شده ابتلای بیش از نیم میلیون نفر در ایالات متحده آمریكا به ویروس كرونا توسط مقامات رسمی این كشور مورد تایید قرار گرفته‌ است. ایالات متحده از پایان ماه مارس تاكنون در راس كشورهای آلوده به ویروس كرونا قرار گرفته و انتظار می‌‌رود باتوجه به این‌كه این كشور یك چهارم موارد ثبت شده بیماری كووید ۱۹ در جهان را به خود اختصاص داده به زودی به عنوان كانون جدید شیوع این بیماری همه گیر شناخته شود. اروپا با بیش از ۸۵۰ هزار مورد ابتلا به ویروس كرونا پس از آمریكا در جایگاه دوم از این حیث قرار دارد.
تعداد قربانیان ویروس كرونا در آمریكا فقط در روز جمعه به 2 هزار و ۱۰۸ نفر افزایش پیدا كرد تا ایالات متحده نخستین كشور جهان باشد كه طی یك روز بیش از 2 هزار نفر از شهروندانش را بر اثر ابتلا به بیماری كووید ۱۹ از دست می‌دهد.
خطر انقراض بومیان آمازون بر اثر كرونا
شبكه بی‌بی‌سی در گزارشی از آمریكای جنوبی نوشت: مرگ یك نوجوان بومی قبیله یانومامی در شمال برزیل، فعالان حقوق بومیان را نسبت به سرایت ویروس كرونا به میان این قبایل كه هنوز به شكل بدوی در اعماق جنگل‌های آمازون زندگی می‌كنند، نگران كرده است. حامیان حقوق بومیان می‌گویند تا كنون دو نفر از قبایل دیگر برزیل هم جان خود را از دست داده‌اند هر چند این گزارش‌ها مستقلا تایید نشده است. برزیل تاكنون حدود ۱۸ هزار مبتلا به ویروس كرونا جدید را شناسایی كرده و ۹۴۱ برزیلی هم بر اثر ابتلا به كووید۱۹ جان باخته‌اند. در چند هفته گذشته گزارش‌های متعددی از نگرانی نسبت به «خطر انقراض»جوامع بومی برزیل در آمازون و دیگر نقاط این كشور به علت شیوع ویروس كرونا منتشر شده است.
هشدار جدی صندوق بین‌المللی پول
رادیو فرانسه یكی از گزارش‌های اخیر خود را به بررسی هشدار اخیر صندوق بین‌المللی پول در خصوص وقوع بزرگ ترین بحران اقتصادی جهان طی 90 سال گذشته اختصاص داده و در این خصوص می‌نویسد: به خاطر همه‌گیری ویروس كرونا، اقتصاد جهان در سال جاری میلادی عمیق‌ترین ركود در ۹۰ سال گذشته را تجربه می‌كند. صندوق بین‌المللی پول رشد منفی اقتصادی را برای ١٧٠ كشور جهان پیش بینی می‌كند و هشدار می‌دهد در این میان اقتصادهای نوظهور، كشورهای كم درآمد آفریقا، آمریكای لاتین و آسیا در معرض خطر بالاتری قرار دارند. كریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در آستانه نشست بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانك جهانی كه قرار است هفته آینده برگزار شود، شامگاه پنجشنبه اعلام كرد جهان در معرض شدیدترین بحران اقتصادی خود از زمان ركود بزرگ دهه ۱۹۳۰ قرار گرفته است.
افشاگری ران پال از اقدام وقیحانه ترامپ
ران پال، پزشك و نماینده سابق كنگره آمریكا در تگزاس می‌گوید: مقام‌های كاخ سفید به دنبال كنترل كامل بر مردم به بهانه كرونا هستند.
ایندیپندنت در این خصوص گزارش داده است: ران پال اظهار كرده دكتر آنتونی فائوچی، مدیر انستیتو آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو گروه ویژه مقابله با ویروس كرونا در كاخ سفید، می‌خواهد مردم آمریكا را تحت كنترل كامل‌ داشته باشد. او در ادامه گفته اپیدمی ویروس كرونا بهانه‌ای برای كنترل كامل مردم است.
ران پال از دونالد ترامپ خواست دكتر فائوچی را از مقام خود به عنوان مدیر انستیتو و عضو گروه ویژه مقابله با كرونا در كاخ سفید بركنار كند. وی افزوده است: درصورت ناپدید شدن این ویروس، باز هم آنها سوژه جدیدی پیدا خواهند كرد. این تنها بهانه‌ای است برای كنترل كامل مردم.‌