روحانی: ارتش ایران پشتوانه منافع ملت است

روحانی: ارتش ایران پشتوانه منافع ملت است


رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت 29 فروردین؛ روز ارتش جمهوری اسلامی که توسط وزیر دفاع در مراسم رژه خدمت یگان‌های منتخب ارتش قرائت شد، تاکید کرد: شما در دفاع مقدس در برابر دشمن از ایران دفاع کردید و چپ و راست و فقیر و غنی و روستایی شهری و پیر و جوان را از هم جدا نساختید. شما ارتش ایران بودید و همواره ارتش ایران می‌مانید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در پیام حسن روحانی آمده است: در این روزهای سخت، ارتش‌های جهان کمتر درگیر جنگ‌اند ولی دشمنی نهان و پنهان به جنگ همه بشر آمده است. این جنگ، جنگی جهانی است اما نه نیمی از جهان با نیمی دیگر؛ که این ویروس پنهان، با همه‌ی جهان در جنگ است. اکنون گویی‌ همه‌ی جهان وطن ماست و ما در همه جای جهان با یک دشمن می‌جنگیم و همین نکته، این جنگ را مقدس‌تر ساخته است.
رئیس‌جمهور افزوده است: جهان این جنگ را فراموش نخواهد کرد. انسانی‌ترین جنگ تاریخ که در آن همه انسان‌ها و همه ارتش‌ها برای انسان‌ها می‌جنگند. این رژه‌ تاریخی از صد رژه‌ مناسبتی برتر و زیباتر است. همه ما صدای پوتین‌ها، نوای سرودها، صدای تکبیرها و جلوه‌ نظم و انضباط شما را به خاطر خواهیم سپرد. از ارتش، نظم و انضباط اجتماعی در فاصله‌گذاری اجتماعی را می‌آموزیم. از ارتش، جان فدا کردن برای میهن و انسان را می‌آموزیم. از ارتش، جنگیدن برای صلح را می‌آموزیم. از ارتش ایمان به خداوند و خدمت به خلق را می‌آموزیم.
در ادامه پیام روحانی آمده است: ارتش ما نه نماد جنگ‌سالاری که مظهر پشتوانه‌ ملت و منافع ملی است. دولت‌ها در این میان می‌آیند و می‌روند تا به ملت‌ها خدمت کنند اما ارتش‌ها می‌مانند و شما در تاریخ می‌مانید چه پیش چشم ملت رژه بروید چه برای سلامت سربازان رژه نروید. صدای بلند ارتش و ملت بزرگ ایران در روز 29 فروردین 1358 که «ارتش فدای ملت  - ملت فدای ارتش» جاودانه خواهد ماند.
رئیس‌جمهور همچنین در گفت‌وگوهای جداگانه با سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی پیوسته عظمت کار خود را در مقاطع مختلف و در صحنه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند و امروز نیز در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، حماسه‌سازی می‌کنند.
روحانی تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران اسلامی اعم از سربازان، درجه‌داران، افسران و امیران ارتش و سرداران و سپاهیان، مظهر پشتوانه‌ ملت و منافع ملی هستند و پیوسته عظمت کار خود را در مقاطع مختلف و در صحنه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند و امروز نیز در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، حماسه سازی می‌کنند.
رئیس‌جمهوری در این گفت وگوها ضمن دریافت گزارش‌هایی از اقدامات نیروهای مسلح در حوزه مبارزه با بیماری کرونا، از تلاش همه نیروهای مسلح به عنوان «مدافعان وطن و یاوران سلامت» قدردانی کرد.
رییس ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت‌وگوها با ارائه گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت، تاکید کرد که نیروهای مسلح تلاش خستگی‌ناپذیر برای تحقق آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی، دفاع از کشور و خدمت به مردم در همه عرصه‌ها را افتخاری بزرگ برای خود می‌داند.
رژه خدمت
مراسم رژه خدمت ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» صبح دیروز در مرکز آموزش‌های شهید امان‌اللهی نیروی زمینی ارتش در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار شد. در این مراسم نمونه‌هایی از تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های مومنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد.