دلم برای ورزش کردن تنگ شده

گفت‌وگو با نوشاد عالمیان که تمریناتش همچنان در پارکینگ خانه پدری انجام می‌شود

دلم برای ورزش کردن تنگ شده

نوشاد عالمیان ،پینگ‌پنگ‌باز ایران است که می‌تواند در المپیک توکیو حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. البته المپیکی که فعلا لغو شده است و اصلا مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.ملی‌پوش ایران در فرانسه و در حال آماده سازی خودش بود که یک‌دفعه کرونا از راه رسید و همه چیز را خراب کرد.به قول نوشاد:«کرونا کار ما را خیلی خراب کرد.»

با روزهای قرنطینه و کرونایی چه می‌کنید؟
من در لیگ فرانسه بازی می‌کردم و همه چیز خیلی خوب پیش می‌رفت ،‌اما با شیوع کرونا همه چیز به‌هم ریخت. فعلا تا شهریور هم نمی توانم به فرانسه برگردم. باید ببینم چه پیش می‌آید. خدا کمک کند کرونا از بین برود . وگرنه با این شرایط ورزش کار پر‌خطری است.
اوضاع در فرانسه چطور بود؟
آن موقع که کرونا آمد فرانسوی‌ها خیلی جدی نمی‌‌گرفتند و البته 5-4 نفر کرونا گرفته بودند. وقتی من سر تمرین با ماسک می‌رفتم ، مربی‌ام می‌گفت «چرا ماسک می‌زنی؟ نزن، مردم می‌ترسند. نترس ،کرونا خیلی جدی نیست.»مدام می‌گفتم کرونا خیلی جدی است  و چین اوضاع بدی دارد اما او می‌گفت آنفلوآنزا خیلی کشته داده و کرونا خطرناک نیست.با این حال پس از اپیدمی شدن ماجرا من خیلی راحت به ایران برگشتم ، چرا که هنوز پرواز‌ها محدود نشده بود. اما نیما برادرم به خاطر این‌که دیرتر برگشت با آخرین پرواز به تهران رسید.
بعداز دو ماه خانه نشینی دلت برای تمرین حسابی و مسابقه تنگ شده؟
به محض این‌که برگشتم، خودم را  تا به حال در خانه قرنطینه کرده‌ام و اصلا بیرون نرفتم.  واقعا دلم برای بیرون رفتن و ورزش کردن حسابی تنگ شده است.هیچ وقت دو ماه نبود که ما مسابقه نداشته باشیم. من از سوم اسفند که برگشتم ایران نه مسابقه‌ای داشتم و نه تمرین حرفه‌ای، فقط خانه مانده‌ام.حوصله‌ام سرمی‌رود و این روزها خیلی سخت می‌گذرد.
با مربی‌تان در ارتباط هستید؟
با مربی‌ام تلفنی در تماس هستم. آنها هم حالا با وضعیت بدی که فرانسه دارد قرنطینه هستند و تنها روزی یک ساعت حق دارند برای خرید بیرون بیایند البته با مجوز. فعلا که این فصل کنسل شده و باید تا شهریورماه صبر کنیم.
داستان تمرین در پارکینگ چه بود؟
ما هر دو روز یک بار یا یک روز در میان تمرین پینگ پنگ را زیر نظر پدرم انجام می‌دهیم. به خاطر خطر کرونا قبل از شروع تمرین ،سالن ، میز و راکت‌ها را ضدعفونی می‌کنیم.
درباره تعویق یکساله المپیک چه نظری دارید؟
بهتر شد که المپیک و انتخابی‌اش عقب افتاد. چرا که وضعیت مناسب نیست. اگر قرار بود با این شرایط به توکیو برویم شک نکنید فاجعه رخ می‌داد. در این فرصت ما هم بیشتر تمرین بدنسازی و پینگ پنگ  می‌کنیم تا برای مسابقات انتخابی آماده شویم.
راستی گلایه‌ای هم از تیم دانشگاه آزاد داشتید،  موضوع حل شد؟
 من سال 95 با دانشگاه آزاد قرارداد 115 میلیونی داشتم اما بعداز 4 سال هنوز 68 میلیونش را نداده‌اند. قول ما برای رفتن روی سکو بود که ما هم سوم شدیم اما حالا بهانه کرده‌اند که 68 میلیون بابت جریمه است. نمی‌خواهند پول را بدهند و بهانه می‌آورند.
 من چهار سال پیش با این پول می‌توانستم 3 تا پراید 20 میلیونی بگیرم .حالا اگر بدهند می‌شود یک پراید.من پیگیر شکایتم از فدراسیون هستم تا قضیه دوستانه حل شود . البته دانشگاه به فدراسیون هم بدهکار است.اگر ازطریق فدراسیون هم جواب ندهد به مراجع قضایی شکایت‌می‌کنم.