لیگ برتر پس از کرونا  چقدر می‌ارزد؟

لیگ برتر پس از کرونا چقدر می‌ارزد؟


بعد از شیوع کرونا و ضربه به اقتصاد دنیا، تیم‌های ورزشی نیز با بحران مالی و کاهش قیمت مواجه شدند. تعطیلات مسابقات ورزشی و تعلیق قراردادهای تجاری موجب بحران مالی در برخی از تیم‌ها شده و به همین علت بازیکنان فوتبال هم با افت ارزش روبرو شده‌اند. لیگ برتر ایران هم از این قاعده مستثنی نبود و در روزهای گذشته گفته شد که بازیکنان ایرانی با افت قیمت مواجه شده‌اند
طبق اعلام ترانسفر مارکت، ارزش کلی لیگ برتر 93/110میلیون یورو است که با توجه به نرخ کنونی یورو در ایران، معادل ۱۹۴۱ میلیارد تومان خواهد بود. البته در شرایط کنونی فوتبال ایران، این مبلغ بیش از هزینه‌هایی است که سالانه تیم‌های ایرانی برای بازیکنان خود انجام می‌دهند.
در این جدول، ارزشمندترین تیم با 9/13میلیون یورو متعلق به پرسپولیس است که چندین بازیکن آن در بین ۱۰ بازیکن ارزشمند لیگ برتر قرار گرفته‌اند. پس از آنها، استقلال با 43/12میلیون یورو دیده می‌شود که در جدول رده بندی لیگ برتر با یک بازی کمتر در رده چهارم قرار دارد. در ادامه این جدول، سپاهان (68/10میلیون یورو)، ذوب آهن (25/8میلیون یورو) و فولاد (05/8میلیون یورو) در رده‌های سوم تا پنجم دیده می‌شوند. تراکتور که از گران‌قیمت‌ترین تیم‌های ایران است، به علت داشتن بازیکنانی عمدتا باتجربه، ارزش کمتری نسبت به سایرین دارد و با 55/7میلیون یورو در رده ششم جای گرفته است.