اسکوچیچ: قول می‌دهیم به جام جهانی صعود خواهیم کرد

اسکوچیچ: قول می‌دهیم به جام جهانی صعود خواهیم کرد

دراگان اسکوچیچ که چند ماهی است به عنوان جانشین مارک ویلموتس بلژیکی در تیم ملی فوتبال ایران معرفی شده، در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درباره چالش جدیدش گفت.

از حضور روی نیمکت تیم ملی ایران بگویید.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بودن، افتخاری بزرگ است. من تعهد بالایی به 80 میلیون ایرانی که از تیم‌ملی‌شان حمایت می‌کنند، دارم. آماده این پروژه هستم و با عزمی راسخ بی‌صبرانه منتظر شروع این چالش هستم.‌
شما سابقه سرمربیگری در رده باشگاهی در کشورهای عربستان و کویت را هم دارید. حضور روی نیمکت ملی چه تفاوت هایی با نیمکت باشگاهی دارد؟
بر خلاف سرمربیگری در یک تیم باشگاهی، کار با تیم ملی به شما این امکان را می‌دهد تا از استخری بزرگ بازیکنان مدنظرتان را انتخاب کنید تا فلسفه کاری خود را به آنها القا کنید، گرچه نکته منفی این است که شما برای اجرای ایده‌های خود همیشه زمان محدودی دارید.
تیم ملی فوتبال ایران از چهار بازی اول خود در مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر و مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا 2023 چین، دو شکست و دو برد را تجربه کرده و در رده سوم جدول رده‌بندی گروه C است. چه برنامه‌ای برای بازگرداندن تیم‌ملی به مسیر درستش دارید؟
ما به زودی تجزیه و تحلیل مفصلی از تیم خود و حریفان‌مان انجام خواهیم داد. همچنین به دنبال بازیکنان جدیدی خواهیم بود که ممکن است به تیم‌ملی بپیوندند. من ایده واضح و روشنی دارم از این‌که چه چیزی برای بهبود عملکرد تیم‌ملی لازم است. جایگاه کنونی ما بد است، اما هنوز ناامید نشده‌ایم. از چهار بازی باقی‌مانده ما سه بازی در خانه خواهیم داشت که در آنجا حمایت زیادی از جانب هواداران‌مان خواهیم دید. من همچنین معتقدم که ما یک گروه از بازیکنان باکیفیت داریم و به همین دلیل خوشبین هستم. ما باید حرفه‌ای باشیم و به تمامی تیم‌ها احترام بگذاریم از جمله هنگ‌کنگ و کامبوج. به مردم ایران قول می‌دهیم که ما به جام جهانی صعود خواهیم کرد و تمام تلاش خود را برای عملی کردن این قول به کار خواهیم بست.

سایت فیفا با اشاره به حضور پنج دوره ای تیم ملی ایران در جام جهانی نوشت: ایران در دوره اخیر این رقابت‌ها با سرمربیگری کارلوس کی‌روش در این رقابت‌ها شرکت کرد و اولین بار بود که موفق می‌شد برای دو دوره متوالی به این رقابت‌ها راه یابد. ایران در بازی‌های بعدی خود به ترتیب به مصاف هنگ‌کنگ (در خانه)، کامبوج (خارج از خانه)، بحرین (در خانه) و عراق (در خانه) خواهد رفت.