استقبال از طنز‌ رادیویی در دوره کرونا

ساجد قدوسیان؛ تهیه‌کننده صبح جمعه با شما

استقبال از طنز‌ رادیویی در دوره کرونا



برنامه صبح جمعه با شما، نوروز امسال ویژه‌تر پخش شد. قرار بود این برنامه از 28‌اسفند تا 13 فروردین روی آنتن برود، اما با شیوع کرونا و توصیه در خانه بمانیم تا 20فروردین با نام صبح عید با شما پخش شد و به گفته ساجد قدوسیان، تهیه‌کننده این برنامه با استقبال خوب مردم هم مواجه شد. این تهیه‌کننده می‌گوید: آمار رسمی دست سازمان است، اما از پیامک‌هایی که به ما رسید و دریافت‌های میدانی خودمان به این نتیجه رسیدیم که نوروز امسال مخاطبانمان بیشتر بود. در عصر جدید رسانه‌ها، رادیو معمولا رسانه خودرو است، اما امسال که مردم در خانه بودند، گوش دادن به رادیو را هم در سبد رسانه‌ای خود گذاشتند و با برنامه ما همراه شده بودند.
قدوسیان می‌گوید: رویکرد برنامه صبح‌جمعه با شما طنز انتقادی است؛ انتقاد از مسؤولان و مردم.
ما ضریب و نوع نقد را از اخبار و پیامک‌های مردمی دریافت کرده و سوژه‌ها را انتخاب می‌‌کنیم. از اسفند که کرونا در کشورمان به شکل اپیدمی خود را نشان داد، بیشتر بخش‌های برنامه هم سمت و سوی کرونایی گرفت.
البته در این روزها تولید برنامه‌ها هم تغییر کرده و ما با توجه به همه موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری بهداشتی و اجتماعی برنامه را تولید می‌کنیم. دیگر به شیوه سابق تماشاچی در استودیو نداریم و بازیگران هم برای ضبط بخش‌های نمایشی به صورت شیفت‌بندی به استودیو می‌آیند.
قبلا تیم 50-40 نفری بازیگران و مجریان همه با هم در استودیو بودند و ما ظرف یکی‌دو روز برنامه را ضبط می‌کردیم، اما در شرایط کرونا، در هر نوبت ضبط حدود 10 بازیگر به استودیو می‌آیند و قبل از حضور سلامتی آنها تست می‌شود و اگر خدای نخواسته فردی حتی علائم ساده سرماخوردگی داشت، به استودیو نمی‌آید.
زمان تولید برنامه طولانی‌تر شده، اما برای سلامت گروه سازنده صبح جمعه با شما تا پایان کرونا شرایط تولید زمان‌بندی شده است.
رویکردمان همچنان طنز است و امیدواریم بتوانیم با این برنامه مخاطبان را برای ساعاتی هم شده شاد کنیم و از اضطراب و نگرانی آنها بکاهیم.