برای بعد از قهرمانی برنامه دارم

خلیل زاده: قهرمانی حق ماست و این حق را می گیریم

برای بعد از قهرمانی برنامه دارم

شجاع خلیل‌زاده، مدافع محبوب پرسپولیسی‌ها، سال 98 را با اتفاقات خوبی به پایان رساند و در سال جدید به دنبال رقم زدن شرایط بهتری برای خود است. او آرزو دارد بار دیگر به کمپ تیم ملی دعوت شود و شاید امسال از مرزهای فوتبال ایران عبور کرده و لژیونر شود. این بازیکن همچنان در قرنطینه به سر می برد و مثل باقی فوتبالیست‌ها تمرینات خانگی را پشت سر می گذارد:

 اوضاع و احوال تمرینات خانگی چطور پیش می رود؟
فعلا همه مجبوریم تمرینات عادی را پشت سر بگذاریم و در خانه به کارهای بدنی بپردازیم. شخصا کارهای بدنسازی و هوازی را پشت سر می‌گذارم تا در زمان شروع دوباره فصل از آمادگی کاملی برخوردار باشم. فکر می‌کنم بقیه بازیکنان هم وضعیت بسیار خوبی به لحاظ بدنی داشته باشند اما تمرینات تاکتیکی کاملا متفاوت است. امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم با سایر اعضای تیم، تمرینات خود را دنبال کنیم. ما نیاز داریم تا از این دوران عبور کنیم.
 گفته می شود شاید بازی ها از اواسط خرداد ماه از سر گرفته شود. چیزی در این مورد شنیده‌ای؟
به صورت رسمی هنوز موضوعی را به ما اعلام نکرده‌اند ،اما در بین شایعات من هم حرف و‌حدیث‌هایی در مورد شروع دوباره لیگ از خردادماه شنیدم. به هر حال باید منتظر دستور سازمان لیگ و سازمان بهداشت جهانی و سایر نهادهای مرتبط با مبارزه با ویروس کرونا باشیم.
 خودت ترجیح می‌دادی همین حالا لیگ با قهرمانی شما تمام شود یا فصل تا پایان ادامه یابد؟
من  یک فوتبالیست حرفه‌ای هستم و طبیعتا دوست دارم فوتبال را ادامه بدهیم و فصل را تمام کنیم. البته ویروس کرونا همه را عاصی کرده و باعث تعطیلی لیگ شده است ولی چاره ای هم نیست و باید این شرایط را تحمل کنیم. نه تنها ایران بلکه تمام دنیا چنین مشکلی را دارند اما تا جایی که من می‌دانم، هیچ لیگی هنوز تعطیل نشده و همه در انتظار بازگشت به بازی‌ها هستند و امیدوارند هر چه زودتر شرایط برپایی تورنمنت‌های مختلف مهیا شود. از لیگ قهرمانان اروپا بگیرید تا لیگ قهرمانان آسیا، از لیگ های انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و... هیچ کدام تعطیل نشده‌اند. ما هم امیدواریم به بازی‌ها برگردیم.
 و فکر می کنی اگر این اتفاق بیفتد، پرسپولیس بتواند قهرمان شود؟
کارمان به طور کلی بسیار دشوار است ولی صددرصد شک نکنید که تیم ما در پایان این فصل قهرمان می‌شود. ما شایستگی کاملی برای این اتفاق داریم و امیدوارم بدون هیچ دردسری به خواسته خود برسیم. به هر حال همه ما برای موفقیت در این فصل تلاش کردیم و دیدید که بر سر همه امتیازاتی که گرفتیم، چطور جنگیدیم. حق‌ ما قهرمانی است و حق‌مان را هم می‌گیریم ،اما بعد از مبارزه با شیوع ویروس کرونا و کنترل این ویروس در کل جامعه. الان همه به فکر سلامتی مردم هستیم و امیدواریم هر‌چه زودتر این وضعیت به پایان برسد.
 سال گذشته برای تو چطور بود؟
در سالی که گذشت ما شرایط سختی داشتیم و اتفاقات زیادی را تجربه کردیم ولی در نگاه کلی، برای پرسپولیس به طور کلی سال بدی نبود. ما دو قهرمانی به دست آوردیم و اگر بازی ها تا پایان اسفند ماه ادامه پیدا می کرد قهرمانی سوم را هم کسب می‌کردیم. پرسپولیس تیم قدرتمندی در سال ۹۸ بود و با این‌که تغییرات فراوانی در کادر فنی و کادر مدیریتی دیدیم ،ولی اتفاق خاصی رخ نداد و روند منطقی و قدرتمندانه خود را طی کردیم.
 در مورد کادرمدیریتی باشگاه صحبت کردی. آیا آنها می توانند مشکلات باشگاه را حل کنند؟
شک نکنید هر کسی به پرسپولیس می‌آید برای سربلندی این باشگاه تلاش خواهد کرد و امیدوارم مدیران فعلی هم، چنین شرایطی داشته باشند و برنامه‌هایی که ارائه کردند را تا پایان پیش ببرند. با این حال ما بازیکن هستیم و از هر کسی که مدیرعامل باشگاه می‌شود و مدیریت پرسپولیس را برعهده می‌گیرد حمایت خواهیم کرد. البته مشکلات خیلی زیاد شده ولی باید خوشبین باشیم.
 فکر می‌کنی در سال پیش رو، اتفاقات جدیدی برای تو رخ بدهد؟
امیدوارم این طور شود. البته در ابتدا دوست دارم قهرمانی دوباره با پرسپولیس را تجربه کنم و بعد برنامه‌های دیگری دارم که انشاا... با توجه به شرایط، آن را اعلام خواهم کرد. فعلا تمام تمرکزم روی تمرینات خانگی در قرنطینه است تا ببینم در آینده چه پیش می‌آید.