جدایی‌ام از پیکان، لطف خدا بود

حسین فرکی در گفت‌وگو با جام‌جم از آرامش این روزهایش می‌گوید‌

جدایی‌ام از پیکان، لطف خدا بود

در روزهایی که برخی چهره‌‌های فوتبال به دنبال جنجال برای حضور در میدان فوتبال ما هستند؛ یکی مثل حسین فرکی هم پیدا می‌شود که آرامش زندگی‌اش را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کند. با او درباره این روزهای زندگی‌اش حرف زدیم.

بعضی‌ها جنجال بی دلیل درست می‌کنند که در بورس باشند؛ اما اصلا از شما خبری نیست. چرا؟
این خودخواسته است. آرامشم را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم. برای رسیدن به این آرامش نمی‌شود پول خرج کرد. آرامش، یک دارایی معنوی است که انسان‌ها باید تلاش کنند هنرش را به دست آورند.
یعنی الان ناراحت نیستید که از پیکان جدا شده‌اید و در گردونه مربیان لیگ برتری دیده نمی‌شوید؟
ابدا این طور نیست. برعکس. فکر می‌کنم جدا شدنم از پیکان، لطف خدا به من بود. این‌که در این روزهای کرونا که تکلیف دنیا مشخص نیست، من به بازیکنان و تیم و باشگاه، تعهد ویژه‌ای ندارم.  
روزهای کرونا را چطور می‌گذرانید؟
مثل همه مردم در قرنطینه هستم و سعی می‌کنم بیرون نروم مگر کارخیلی ضروری داشته باشم.
نظری درباره کرونا ندارید؟
فکر می‌کنم کرونا اگر هزار ایراد و عیب داشت، یک حسن داشت و به ما یادآوری کرد که در این دنیا خیلی ناپایدار هستیم و نباید پا را از دایره انسانیت بیرون بگذاریم. باور کنیم که ماندگار نیستیم ،پس نباید حق را ناحق کنیم، بی‌انصافی کنیم، دروغ بگوییم، ظلم کنیم و دل بشکنیم. این‌ها شعار نیست. حرف دل است.
نظرتان درباره سرمربی تیم ملی چیست؟
من سال‌ها چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی در خدمت تیم ملی بودم؛ اما انتخاب سرمربی تیم ملی، موردی است که به حدود وظایف فدراسیون برمی‌گردد و من نباید درباره این تصمیم اظهار نظر کنم. فقط امیدوارم آقای اسکوچیچ بتواند به تیم ملی و فوتبال ما خدمت کند و در بازی‌های باقی‌مانده نتایج مورد نظر را بگیرد.
ادامه بازی‌ها یا معرفی قهرمان لیگ برتر، حاشیه‌های فراوانی برای فوتبال ما درست کرده است. شما فکر می‌کنید قهرمان باید معرفی شود یا بازی‌ها ادامه پیدا کند؟
فکر می‌کنم بازی‌ها تا یک ماه دیگر از سر گرفته می‌شود و تصمیم درست هم همین است. قهرمان لیگ برتر هم با ادامه بازی‌ها مشخص خواهد شد و نباید بر سر این موضوع، جنجال درست شود.