آوای قدر

آوای قدر

رادیو ایران: شبكه رادیویی ایران به صورت ویژه برای شب‌های قدر، ضربت خوردن و شهادت حضرت امام علی‌(ع) مجله عصرگاهی «عشق نام دیگر توست» را روی آنتن می‌فرستد. «ساده مثل صبح»، «دور عاشقان» و «حرفی از نام تو» از برنامه‌های دیگر این شبكه است كه ویژه شهادت امام علی‌(ع) پخش می‌شود. برنامه گفتار محور «باغ ارغوان» هم ویژه برنامه شب‌های قدر است كه به پخش موسیقی‌‌های مناسب با حال و هوای این ایام می‌پردازد.
 رادیو نمایش: این شبكه رادیویی برای این ایام و یژه‌برنامه‌هایی را تدارك دیده است:
 نمایش‌ها رادیویی: نمایش «بت می‌تراشند پروانه» با موضوع داستان زندگی عبدالرحمن كه به دختری به نام صهبا دلباخته است را در چهار قسمت پخش می‌شود. همچنین نمایش‌های «پدر» در پنج قسمت، «بانوی بخشش» با روایت داستان حضرت‌خدیجه(س) و «بازجویی» در هفت قسمت با تحلیل شخصیت ابن ملجم روی آنتن می‌رود. این آثار با هنرمندی بازیگران اداره كل هنرهای نمایشی رادیو همچون میرطاهر مظلومی، راضیه مومیوند، رضا عمرانی، نورالدین جوادیان، مهدی طهماسبی، نگین خواجه نصیر، بهرام سروری‌نژاد، بیوك میرزایی، جواد پیشگر، احمد گنجی، معصومه عزیزمحمدی،‌ بهرام ابراهیم، بهادر ابراهیمی، مهین نثری، مهراد عشقیان، قربان نجفی، فریبا طاهری، مروارید كریم‌پور و... پخش می‌شوند.
 برنامه‌ها: مجله رادیویی ویژه شهادت حضرت علی‌(ع) و شب‌های قدر پخش می‌شود. این ویژه برنامه‌ها به پخش زنده مراسم شب قدر، گزارش، كارشناسی، پخش ادعیه و مناجات‌ ویژه شب قدر و آیتم‌های مرتبط می‌پردازد.
 رادیو فرهنگ: این شبكه رادیویی با مجله رادیویی «علی نامه» ویژه ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی‌(ع) و مجله رادیویی «قدر عشق» ویژه روز شهادت حضرت امیر به اندیشه‌های ایشان می‌پردازد.
 رادیو جوان: ویژه برنامه‌های كوتاه و مناسبتی و همچنین برنامه‌های گفتار محور «عقل و عشق»، «گلبرگ»، «قطره باران»، «از او می‌‎پرسم» و «خدایی كه در این نزدیكی‌هاست» در این ایام از رادیو جوان پخش می‌شود.
 رادیو معارف: «فیض حضور» و «روایت غربت» در سه برنامه ویژه شهادت حضرت علی‌(ع) از رادیو معارف پخش می‌شود.
 رادیو گفت‌وگو: رادیو گفت‌وگو در برنامه «راوی چه كسی است؟» به اندیشه‌های امام علی‌(ع) درعرصه‌های حكومت، عدالت و امامت می‌پردازد. برنامه گفت‌وگو محور «چاه و ماه» نیز موضوع‌هایی همچون اهمیت شب‌های قدر، شب‌های بندگی استغاثه، دعا، عاشقی و معشوقی علی‌(ع) و تسلیم شدن در برابر خداوند می‌پردازد.
 رادیو قرآن: «قرآن و زندگی» و «شمع روشن» در سه برنامه ویژه شب ضربت خوردن و شهادت امام علی‌(ع) از رادیو قرآن پخش می‌شود.
 رادیو پیام: این شبكه با تهیه و پخش ویژه‌برنامه‌هایی در شب‎های قدر و شهادت امام علی(ع) با استفاده از كارشناسان مذهبی به بیان سیره و روش مولای متقیان می‌پردازد و با پخش مداحی در كنار شب‌زنده‎داران و روزه‎داران خواهد بود.
 رادیو آوا: این شبكه ضمن فضاسازی مناسب در لیالی قدر و ایام سوگواری حضرت‌علی(ع) به‎صورت ویژه در قالب متن و موسیقی‌های مناسب مخاطبانش را همراهی می‌كند.
 رادیو ورزش: «پرواز دل»، ویژه‌برنامه شب‌های قدر با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی و توسل به ائمه است. «سجاده عشق»، ویژه‌برنامه شهادت امام علی(ع) هم دارای بخش‌هایی همچون توجه به فضایل اخلاقی امام و گفت‌وگو با ورزشكاران و پیشكسوتان درباره فتوت است كه از رادیو ورزش پخش خواهد شد.
 رادیو سلامت: این شبكه رادیویی در ویژه برنامه‌ای در سه‌ شب به اهمیت شب‌های قدر و فضایل آن و ایام شهادت حضرت علی(ع) می‌پردازد.