مرور و عبور

مرور و عبور

شکایت موبایلی مردم از عارف
گروه‌های مختلف مردم از اظهارات پنجشنبه وزیر پست و تلگراف و تلفن اعلام ناخشنودی كردند.
به گزارش جام‌جم، ‌پیرو اعلام دكتر عارف مبنی بر این كه در سال جاری، مخابرات توان واگذاری تنها 350هزار دستگاه تلفن‌همراه به مشتركان را دارد، موجبات نارضایتی مردم را فراهم كرده است. مشتریانی كه دیروز به مناطق پستی مراجعه كرده بودند به خبرنگار ما گفتند: پیش‌بینی این‌كه تعداد متقاضیان به حدود 800 هزار نفر می‌رسد حتی برای مردم عادی هم غیرقابل انتظار نبود و مسؤولان باید قبل از ثبت‌نام امكان واگذاری این همه تلفن‌همراه را بررسی می‌كردند. (صفحه یك)




كافه‌های عراق
در بغداد، پایتخت عراق، هنرمندان معمولا در
سه قهوه‌خانه مشخص دور هم جمع می‌شوند.
یكی از این قهوه‌خانه‌‌ها الزهاوی نام دارد كه عنوان خود را از شاعر عراقی «جمیل صدقی الزهاوی» گرفته است.
این قهوه‌خانه كوچك در خیابان الرشید قرار‌دارد. آنهایی كه مشهورترند به قهوه‌خانه «عارف آغا» می‌روند كه در نزدیكی الزهاوی قرار دارد.
قهوه‌خانه سوم، «حسن عجمی» نام دارد و در نزدیكی مسجد معروف حیدرخان واقع است. این قهوه‌خانه محل تجمع شاعران جوان است. (صفحه 5)




گفت‌وگو با فخیم‌زاده
در آستانه پخش سریال «ولایت عشق»
مهدی فخیم‌زاده، كارگردان سریال ولایت عشق در آستانه پخش این سریال با جام‌جم گفت‌وگو كرد و در پاسخ به این سؤال که كار ساخت سریال را چگونه ارزیابی می‌كنید و آیا از ساخت آن راضی هستید، گفت: خدا و مردم باید راضی باشند. امیدوارم كار خوب شده باشد... ما چهار سال و دو ماه است كه درگیر ساخت این مجموعه هستیم و بسیار خسته شده‌ایم. همه عوامل ساخت سریال به خاطر اسم امام رضا(ع) مشكلات را تحمل كردند.
واکنش و استقبال مردم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اصلا نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.(صفحه3)


فخری خوروش، عمه شاه عباس می‌شود
فخری خوروش را آخرین بار در مجموعه كت جادویی به كارگردانی محمد‌حسین لطیفی و فیلم مردی از جنس بلور دیدیم. وی به‌تازگی از سفری شش ماهه به خارج از كشور برگشته و درباره كارهای جدیدش می‌گوید: برای بازی در سریال ملاصدرا با آقای فتحی قرارداد بسته‌ام و قرار است در این سریال نقش عمه شاه عباس را كه زینب‌بیگم نام دارد، بازی كنم. شاه عباس عمه خود را بسیار دوست دارد و در اموری از او مشورت می‌گیرد. او در برخی از حوادث كشور از جمله جنگ ایران با عثمانی تاثیرگذار بوده است. (‌صفحه 12)



جان سخت روی میز دوبله
فیلم جان سخت به مدیریت جلال مقامی برای پخش از شبكه یك دوبله می‌شود.
گویندگان این فیلم عبارتند از: بهرام زند (ویلیس/ مك كلین)، نصرا... مدقالچی (ال)، ناصر ممدوح (هانس)، مینو غزنوی (همسر مك كلین). پرویز ربیعی، بهمن هاشمی، ناصر خویشتن‌دار، شروین قطعه‌ای و... دیگر گویندگان این فیلم هستند. (صفحه 3)