کجا می‌توانیم برویم، کجا نه!

کجا می‌توانیم برویم، کجا نه!


اگرچه علی اصغر مونسان، وزیر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش از تعطیلات عید فطر این مژدگانی را به مردم داد که مراکز تفریحی روباز، طبیعت‌گردی و کوهنوردی از این پس باز است و آنها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این مراکز تفریحی استفاده کنند و او حتی با ادارات استانی برای همکاری با مردم و مسافران رایزنی کرده است، اما شما اگر خواستید کوله‌بار سفر ببندید و راهی جاده شوید، خودتان یک آمار از وضعیت استان مقصد بگیرید. این تاکید از آن روی است که برخی استان‌ها همچنان تمایلی به ورود مسافر و تورهای گردشگری به خاکشان را ندارند، مثل استان لرستان که مدیرکل میراث فرهنگی‌اش از ممنوعیت ورود تورهای گردشگری به همه مناطق و جاذبه‌های گردشگری این استان تا اطلاع ثانوی خبر داده است.
 سید‌امین قاسمی گفته از آنجا که با پایان ماه مبارک رمضان و آغاز تعطیلات تابستان، احتمال از‌سرگیری سفرها وجود دارد، لذا از ورود همه تورهای گردشگری بومی و غیربومی به استان ممانعت به‌عمل خواهد آمد و این پیشگیری تا زمان از سرگیری فعالیت دفاتر مسافرتی- گردشگری و ابلاغ مجدد از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت. وی تاکید هم کرده که هر شهروند بومی یا غیربومی به هر نحوی به محدوده مناطق جاذبه‌های گردشگری ورود پیدا کند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهد شد.
در این خصوص استثنایی وجود ندارد و لذا برپایی هر‌گونه چادر و کمپ در حوالی مناطق گردشگری توسط هر ارگان، اشخاص بومی، محلی یا گروه‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی ممنوع است. البته در مقابل استانی مثل همدان هم آغوش خود را روی مسافران باز کرده و معاون استانداری این استان ضمن تاکید بر ادامه ممنوعیت چادر زدن در تمامی شهرهای همدان، گفته فعالیت تاسیسات و اماکن گردشگری از سر گرفته و مقرر شده غار علیصدر و مجموعه گنجنامه همدان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی میزبان گردشگران
شود./ جام‌جم‌دیلی