انزوای اسلام ستیزان در سرزمین ژرمن‌ها

انزوای اسلام ستیزان در سرزمین ژرمن‌ها


ظهور جنبش‌های اسلام ستیز مانند پگیدا و احزاب افراطی مانند حزب ملی‌گرای جایگزینی برای آلمان (AFD) ، مولد بحران‌ها و خطرات زیادی برای پیروان آخرین و کامل‌ترین دین آسمانی بوده است.
این احزاب و گروه‌های افراطی، نه تنها تهدیدی علیه مسلمانان، بلکه تهدیدی علیه همه مهاجران در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی محسوب می‌شوند. آمارها نشان می‌دهد هر روز به طور متوسط یک یا دو حمله علیه پناهندگان در آلمان رخ داده است که بسیاری از آنها جمعی بوده و همچنان نیز ادامه دارد. اگرچه قبلا محل تجمع اعضای جنبش نژادپرست و فاشیستی پگیدا در شهر درسدن آلمان در ایالت زاکسن بود، اما هم اکنون فعالیت نژادپرستان به دیگر ایالات و شهرهای آلمان نیز کشیده شده است.
در این میان بسیاری از مهاجران بی‌پناه که تکلیف خود را نیز همچنان در آلمان و اروپا نمی‌دانند، هر روزه باید نگران حملات وحشیانه اعضای گروه‌های فاشیستی و نژادپرستی مانند پگیدا علیه خود باشند. در این میان به نظر می‌رسد حفاظت‌های پلیس و نیروهای امنیتی آلمان نیز در خصوص مهاجران کافی نیست.
رشد  نسبی طرفداران  احزاب افراطی و ملی‌گرا در اروپا طی سال‌های گذشته، تا حدود زیادی معلول عدم اقناع شهروندان اروپایی نسبت به سیاست‌های کلان جاری در اروپا بوده است. در این خصوص افرادی مانند آنگلا مرکل و مکرون نیز عملا احساس وظیفه‌ای نکرده و
 همچنان نمی‌کنند.
 بدون شک در صورتی که چنین روندی متوقف نشود یا تجدید نظر اساسی در آن صورت نگیرد، تمایل به ناسیونالیسم یا به عبارت بهتر، تمایل نسبت به بازگشت به گذشته‌ای نه چندان دور، سراسر اتحادیه اروپا و به‌ویژه منطقه یورو را در برخواهد گرفت.
با این حال، به نظر می‌رسد تیر نئونازیست‌ها، طرفداران فاشیسم و ملی‌گرایان افراطی و اسلام ستیز در اروپا به سنگ خورده است!  نتایج نظرسنجی‌های اخیر در کشورهای مختلف اروپایی نشان می‌دهد بسیاری از شهروندان، نسبت به موجودیت و ماهیت واقعی این احزاب پی برده‌اند.