مرور و عبور

مرور و عبور

قطع مکرر برق خرمشهر و آبادان
قطع مداوم و نوسانات پیاپی برق طی چند روز اخیر در آبادان و خرمشهر مردم این شهر‌ها را آزرده کرده است.
عده‌ای از مردم در این دو شهر می‌گویند:در گرمای شدید منطقه جنوب به‌ویژه‌ در این دو شهر تنها وسیله‌ای که زندگی را قابل تحمل می‌کند، کولر گازی است، اما نوسانات پیاپی برق موجب سوختن برخی از این وسایل می‌شود.آنان خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از بروز نوسانات شدید برق و آسیب‌دیدگی وسایل برقی مردم شدند.این در حالی است که برای مرمت شبکه برق در این منطقه به 128 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.اما با وجود پیگیری استاندار خوزستان این اعتبار هنوز داده نشده است.(صفحه4)


واکنش عراق به تحریم‌های آمریکا
شبکه تلویزیونی الشباب عراق به نقل از صدام حسین، رئیس جمهور عراق گفت:عراق و یوگسلاوی در دشمنی و مبارزه با آمریکا متحد هستند و در یک جبهه واحد قرار دارند.
این در حالی‌ است که طارق عزیز، معاون نخست‌ وزیر عراق با هیات سه نفره پارلمان اروپا دیدار و گفت‌وگو کرده است.پس از این دیدار نماینده ایرلندی این هیات اظهار کرد:طارق عزیز شرح مفصلی از تحریم‌‌ها و اهداف آن را ارائه و تاکید کرد. تحریم‌های کنونی علیه عراق به مثابه جنگ و شاید قساوت‌آمیزتر از جنگ است،زیرا مردم غیرنظامی در این کشور از بین می‌روند. (صفحه9)


تقدیر مهاجرانی از بهمن قبادی
عصر روز دوشنبه،9 خرداد مراسم تجلیل از برندگان جوایز جشنواره‌کن 2000 به حضور عطاءا... مهاجرانی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،سیف‌ا...داد، معاون سینمایی و سینماگران در خانه سینما برگزار شد.
در این مراسم به بهمن قبادی، حسن یکتا پناه و سمیرا مخملباف جوایزی اهدا شد.یکتا پناه در این مراسم گفت:سال 2001 به پیشنهاد رئیس جمهور سال گفت‌وگوی تمدن‌هاست و موضوع فیلم من هم برخورد دو فرهنگ است با مضمونی عاشقانه.سمیرا مخملباف هم جایزه خود را از دست رخشان بنی‌اعتماد گرفت و مدالی را که از یونسکو گرفته بود به موزه سینما اهدا کرد و گفت: این مدال سمبلی از آموزش و صلح است که باید در موزه سینمای ایران باقی بماند. (صفحه 12)


معیارهای جوانان برای ازدواج
نتایج به دست آمده از طرح نظرسنجی از جوانان درباره معیارهای ازدواج نشان می‌دهد نجابت،‌خوش اخلاقی و دین، اولویت‌های معنوی ازدواج هستند و زیبایی‌، منزلت شغلی و درآمد بالا در پایین‌ترین رتبه قرار دارد. در میان افراد بی‌سواد و کم‌سواد، درآمد بیش از منزلت شغلی و زیبایی اهمیت دارد و در بین افراد در گروه‌های تحصیلی راهنمایی تا دیپلم، زیبایی با اهمیت‌تر است،اما برای اشخاصی با تحصیلات عالی، منزلت شغلی با ارزش‌تر از زیبایی و درآمد است. این پژوهش تصریح می‌کند در میان بسیاری از گروه‌های اقتصادی و اجتماعی درآمد، آخرین اولویت ازدواج است،ولی در میان افرادی که دارای پایگاه بسیار پایینی هستند، همچنان زیبایی آخرین اولویت را دارد و درآمد از اهمیت بیشتری برخوردار است. (صفحه10)


جانی دپ در نقش دن کیشوت
فیلم جدید این بازیگر،«مردی که دن‌کیشوت را کشت»نام دارد.تری گیلیام قبل از این دپ را در فیلم«ترس و نفرت در لاس‌وگاس» به عنوان کارگردان هدایت کرده بود و سازنده فیلم جدید او خواهد بود.کار جدید درامی است که سفری به درون زمان را نمایش می‌دهد.دپ در این فیلم جوانی بی‌خیال و امروزی است که از اسپانیای قرن17 سردرمی‌آورد.فیلمبرداری فیلم پاییز در اسپانیا شروع خواهد شد و ونسا پارادیس، بازیگر فرانسوی و همسر دپ، نقش مقابل او را بازی خواهد کرد. (صفحه 12)