محفل پولشویی طبری

نماینده دادستان در جلسه سوم دادگاه طبری مطرح کرد

محفل پولشویی طبری

سومین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و ۲۱ متهم دیگر این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما در ابتدای جلسه قاضی از طبری درباره اتهام وی در اراضی کلاک و پولشویی سوال کرد که متهم مدعی شد: خیر، قبول ندارم و تکذیب می‌کنم. متهم طبری تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته وجوهی بین من و مشایخ تبادل‌شده که مربوط به کار‌های ساخت‌وساز است، مشایخ هیچ پرونده‌ای در دادگستری نداشته‌است و ادعایی نیز درباره لواسان ندارد. در مورد وکالت سهام هم بی‌خبرم.
رئیس دادگاه گفت: تحت پوشش مشایخ اقدامات را انجام دادید.
متهم طبری پاسخ‌داد: قبول ندارم.
در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست توضیحات خود را بیان كند.
قهرمانی، نماینده دادستان به فرآیندی از پرونده اشاره كرد و گفت: در جلسه گذشته و در ابتدای سخن آقای طبری، او اذعان کرد قراردادی با نجفی نداشته است، ولی اكنون چیز دیگری می‌گوید.
نماینده دادستان گفت: آقای طبری عنوان می‌كند قراردادشان در صندوق امانات بوده است.
وكیل متهم به میان حرف نماینده دادستان پرید و گفت صندوق امانات شكسته شده‌است كه نماینده دادستان به وی تذكر داد و گفت: صندوق امانات شكستنی نیست، در زمان باز شدن صندوق امانات دو نماینده بانك و چند نفر به نمایندگی از دستگاه‌های مسؤول حضور داشتند.
قهرمانی در پاسخ به اظهارات وكیل اكبر طبری گفت: اصلا فرض را بر این می‌گیریم قرارداد وجود داشته، حال سؤالم این است قرارداد كدام كار اقتصادی است كه دستمزد یك كارمند قوه كه باید در محل كار خود هم حاضر می‌شده در سال ۸۳ تا ۸۶ مبلغ هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود؟ اگر با سود متعارف بانكی هم حساب كنید این رقم بسیار نجومی می‌شود.
نماینده دادستان افزود: آقای طبری مدعی است
هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گرفته است در حالی كه در سند دستنویس آمده است هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان
از مشایخ گرفته كه البته در ابتدا قبول نمی‌كرد و مدعی بود تنها چهار میلیارد تومان گرفته است؛ اما وقتی این دستنوشته در منزل مشایخ پیدا شد آن را قبول كرد.
نماینده دادستان بیان كرد: قرارداد مشاوره و كارشناسی شما محفلی برای پولشویی بوده است، یك كارشناس رسمی دادگستری می‌تواند این كار را انجام دهد؟
وی در ادامه با بیان این‌كه زمانی كه مبلغ هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سوی مشایخ به حساب طبری ریخته شده‌است و اتفاقات لواسان رقم خورد، گفت: شهردار وقت لواسان بازداشت شده‌است. قاضی لواسانات نیز كه از قوه قضاییه اخراج شد، بازداشت
شده‌است.