رابین هود تازه‌ای در راه است

طرح شاهزاده دزدان برای سرقت تازه

رابین هود تازه‌ای در راه است

رابین هود بخت‌برگشته چقدر باید داد مستمندان و فقرا را از ثروتمندان بگیرد تا صنعت سینما دست از سر او بردارد؟! با وجود انواع و اقسام سوژه‌هایی كه برای تبدیل‌شدن به فیلم‌های سینمایی وجود دارد، دست‌اندركاران پرده نقره‌ای علاقه‌ای به رها كردن شاهزاده سخاوتمند و دست و دلباز جنگل‌های شروود ندارند. به همین دلیل این روزها خبرهایی در رابطه با تولید یك «رابین هود» جدید شنیده می‌شود. تهیه‌كننده نسخه تازه این داستان افسانه‌ای كلاسیك هم كسی نیست جز شرکت والت دیزنی. البته دوستداران محصولات سینمایی خیلی خوب می‌دانند كه این شرکت قبل از این و در سال 1973، یك نسخه كارتونی بسیار موفق در ارتباط با ماجراجویی‌های رابین هود تولید كرده‌است. نسخه جدید كه زنده است، دوباره‌سازی همین اثر كلاسیك می‌باشد. مدیران والت دیزنی كه در چند سال اخیر علاقه زیادی به تولید نسخه‌های زنده كارتون‌های كلاسیك خود پیدا كرده‌اند، این‌بار از انبان جادویی خود، رابین هود را بیرون می‌كشند.
نسخه زنده رابین هود، در دنیای معاصر رخ می‌دهد و داستانش را به دوران قدیم نمی‌برد. با این وجود، شخصیت‌های فیلم همچنان حیوانات خواهند بود. این حیوانات مثل آدم‌ها حرف می‌زنند و رفتار می‌كنند. به این ترتیب، رابین هود زنده چیزی شبیه نسخه زنده «شیرشاه» خواهد بود. شخصیت محوری داستان رابین هود، همان روباهی است كه با نام رابین شناخته می‌شود. جان كوچولو، شاه ریچارد و بقیه شخصیت‌های داستان هم در فیلم تازه، در ماجراجویی‌های رابین هود شریك هستند. برای كارگردانی رابین هود جدید، كارلوس لوپز استرادا انتخاب شده‌است. انتخاب این فیلمساز مستقل رنگین‌پوست، به معنی آن است كه تهیه‌كنندگان فیلم به‌دنبال جذب حداكثری تماشاگران قاره‌های مختلف جهان هستند. استرادا در كارنامه‌اش كارگردانی اپیزودهایی از مجموعه پرطرفدار و موفق «لژیون» را دارد. مدیران دیزنی كار تولید رابین هود را شروع كرده‌اند و می‌گویند ویروس كرونا عاملی بازدارنده برای عدم تولید آن نیست. بخش اعظم صحنه‌های فیلم با كمك فناوری نوین دیجیتالی ساخته می‌شود.
صنعت سینما در دهه‌های اخیر چندین بار داستان قهرمان جنگل شروود را به‌صورت فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی تهیه و تولید كرده‌است. به‌جز پویانمایی والت دیزنی، رابین هود كوین رینولدز در دهه 90 میلادی معروف‌ترین رابین هود سال‌های اخیر است. در این نسخه كه سال 1991 ساخته شد، كوین كاستنر نقش اصلی آن را بازی كرد. راسل كرو هم در سال 2010، این نقش را در فیلمی به كارگردانی ریدلی اسكات ایفا كرد./‌هالیوود ریپورتر