انعقاد تفاهم‌نامه شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام و معاونت بین‌الملل صداوسیما

انعقاد تفاهم‌نامه شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام و معاونت بین‌الملل صداوسیما

نشست انعقاد تفاهم‌نامه میان شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام و معاونت بین‌الملل صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دیروز در سالن کنفرانس امور بین‌الملل صداوسیما برگزار شد.



به گزارش جام‌جم، نشست انعقاد تفاهم‌نامه میان شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام و معاونت بین‌الملل صداوسیمای جمهوری‌اسلامی‌ایران روز گذشته با حضور کریم نجفی‌برزگر، دبیرکل دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و علی فهیم‌دانش، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل امور بین‌الملل رسانه‌ملی در سالن کنفرانس امور بین‌الملل صداوسیما برگزار شد.
در ابتدای این نشست کریم نجفی‌برزگر، دبیرکل دانشگاه‌های مجازی جهان تصریح کرد: شبکه مجازی جهان اسلام یک سازمان بین‌المللی است و اساس کار این نهاد همکاری بین کشورهای اسلامی به‌خصوص در حوزه علم و فناوری است. این سازمان با هدف رشد زیرساخت‌های علمی کشورهای اسلامی 13شبکه در جهان تاسیس کرده که مهم‌ترین آن، شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام به حساب می‌آید و میزبانی آن متعلق به کشورمان است.
وی افزود: با توجه به این‌که دانشگاه‌های جهان اسلام با دانشمندان، اساتید و نخبگان سر و کار دارند و با آمایشی که شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام از کشورهای مختلف جهان داشته‌است به این نتیجه رسیدیم که بیش از هشت‌میلیون دانشجو در رشته‌های مختلف به تحصیل و فعالیت مشغول هستند، بنابراین باید گفت دیپلماسی علمی می‌تواند در روابط با کشورهای مختلف موثر باشد و اگر بتوانیم این دیپلماسی را محقق کنیم، در ارتباطات فرهنگی با سایر کشورها موفق شده‌ایم.
در ادامه این نشست علی فهیم‌دانش، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل امور بین‌الملل رسانه‌ملی یادآور شد: دنیای پس از کرونا یک دنیای جدید است که در آن تمدن فرهنگ و لیبراسیم غربی ناکارآمد بود و  خواهد بود. باید برای حضور در نظم نوین جهانی تقدیری کنیم و شبکه جهانی مجازی اسلام در این گفت‌وگوی رهایی‌بخش و مطلوب ایران نقش متعالی خواهد داشت.
او افزود: حضور مفید شبکه جهانی مجازی اسلام در این شرایط در آینده نقش بزرگی در تقویت روابط بین‌المللی خواهد داشت و صداوسیما به‌عنوان یک رکن مهم تلاش دارد تا به بشریت و تمدن‌سازی اسلامی در دنیا کمک کند.
فهیم‌دانش بیان کرد: این شبکه در بسیاری از عرصه‌های علمی و حتی تبادلات اقتصادی و سیاسی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد و ما شاهد تمدن‌سازی اسلامی و ایرانی در آینده خواهیم بود.