همكاری مجلس و شورای نگهبان تسریع در تصویب مصوبات

همكاری مجلس و شورای نگهبان تسریع در تصویب مصوبات


اعضای هیات رئیسه مجلس روز گذشته با آیت‌ا... احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان دیدار و گفت‌وگو كردند.
سخنگوی شورای نگهبان پس از این دیدار در جمع خبرنگاران، همكاری میان این شورا با مجلس شورای اسلامی را زمینه‌ساز تسریع در فرآیند تصویب قوانین دانست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباسعلی كدخدایی گفت: بار‌ها اعلام كرده‌ایم كه آماده همكاری با مجلس هستیم به ویژه این مجلس كه با رویكرد جدید شكل گرفته است.
وی افزود: در این چارچوب پژوهشكده شورای‌نگهبان و اعضای این شورا آمادگی دارند كه دیدگاه‌های مشورتی را پیشاپیش به مجلس ارائه كنند تا رفت و برگشت مصوبات سرعت بیشتری داشته باشد و مصوبات با سرعت بیشتری به مرحله نهایی برسند.
كدخدایی گفت: این همكاری‌ها دارای آثار خوب برای مردم به ویژه مصوباتی است كه ناظر بر حل مسائل مردم باشد و شورای نگهبان نیز با رویكرد جدید به بررسی مصوبات خواهد پرداخت.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره فرجام بررسی قانون جامع انتخابات در مجلس و این كه آیا این قانون به انتخابات ۱۴۰۰ خواهد رسید، گفت: نمی‌توانم پیش‌بینی كنم، اما همكاری‌ها آغاز شده و كمیسیون شورا‌های مجلس در نشست‌هایی با برخی اعضا و كارشناسان شورای نگهبان این موضوع را بررسی كرده است.
كدخدایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این كه آیا با توجه به ارائه تفسیر جدید شورای نگهبان از اصل ۱۱۵ قانون اساسی، داوطلبان جوان‌تر برای انتخابات ریاست‌جمهوری امكان تایید صلاحیت خواهند داشت، گفت:نمی‌توانم درباره جوان‌تر بودن داوطلبان نظری بدهم، اما اصل كار مبتنی بر سیاست‌های كلی انتخابات؛ ابلاغیه از جانب رهبر معظم انقلاب است.