مرور و عبور

مرور و عبور

فرخ‌لقا هوشمند: می‌‌خواهم به خانه سالمندان بروم
فرخ‌لقا هوشمند، بازیگر تئاتر و تلویزیون در حال حاضر مشغول بازی در سریال‌های خندان، قصه‌ فلانی و سایه‌هاست. درباره این آثار با او گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده‌ایم که می‌خوانید:
درباره نقش‌هایتان در این آثار بگویید؟ نقش مادر پسری شوخ‌طبع را بازی می‌کنم که می‌خواهد هنرپیشه شود ولی از سر بدبیاری به جاروکشی مشغول می‌شود. در سریال قصه‌های فلانی هم نقش پیرزنی تنها را بازی می‌کنم که 14 روز مدام با جوان‌ نیکوکاری به دنبال خانه‌ نوه‌اش می‌گردد. این پیرزن با تظاهر به فراموشی نشانی خانه‌ نوه‌‌اش، قصد سرگرم کردن خودش را دارد.در سریال سایه‌ها هم نقش یک پیرزن را بازی می‌کنم که وقتی تمام اطرافیانش را به گمشده‌هایشان می‌رسا‌ند، احساس تنهایی می‌کند و به حال خود می‌گرید. مثل خود من که الان به حال خودم می‌گریم. سال 68 که همسرم فوت کرد، به تنهایی پسر و دخترم را بزرگ کردم وقتی ازدواج کردند من بیشتر از گذشته تنها شدم، آنقدر که تنها سرگرمی و امیدم در زندگی بازی در آثار تلویزیونی و سینمایی شد. اما الان پیر زنی رنجور شده‌ام و از خاطر تمام کسانی که روزی به من احتیاج داشتند، محو شد‌‌ه‌ام. من تنها هستم آنقدر تنها که قصد دارم به سرای سالمندان بروم. (صفحه 3)



بازیکنان میلیون دلاری
در فصل جاری نقل و انتقالات فوتبال اروپا، بازیکنان با قیمت‌های سرسام‌آور خرید و فروش شدند.یورو 2000 ابزار مهم در رونق این بازار بود.تولدو که تا پیش از یورو 2000 در تیم ملی ایتالیا نیمکت‌نشین بود، با درخشش در چند بازی به ویژه مقابل هلند قیمتی نجومی یافت و حالا مدیران باشگاهش به کمتر از 75میلیون دلار برای فروش او راضی نیستند.دیوید بکهام هم 60 میلیون دلار خریدار پیدا کرده است.
تا پنج سال قبل 50 میلیون دلار در دنیای فوتبال رقمی نجومی و باور نکردنی بود حالا همه منتظرند تا مبالغ 60 و 70 میلیون دلاری هم از راه برسند.تجارت فوتبال روز به روز داغ‌تر می‌شود و فوتبالیست‌ها کالاهای این تجارت هستند.اگر تا چند سال آینده بازیکنان با قیمت صد میلیون دلار خرید و فروش شوند نباید تعجب کرد. ( صفحه 11)



صدای عاشیق‌ها را بشنویم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: موسیقی محلی آذربایجان به خصوص نوع عاشیقی آن از ویژگی‌‌های شاخص منطقه است که حتی در زمان شاه هم به ابتذال آلوده نشد. بشیری با گلایه از بی‌توجهی به این موسیقی گفت: ما در حمایت و آموزش موسیقی خودمان عقب افتاده‌ایم و تعدادی از هنرمندان با تقلید از خواننده‌‌های غربی برنامه‌ اجرا می‌کنند. به نظرم یکی از مهم‌ترین کارهایی که موسیقی کشور به آن نیاز دارد تشکیل گروه‌های موسیقی است.تامین حقوق اجتماعی هنرمندان و شناسایی افراد حرفه‌ای از وظایف ماست.سیاستگذاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی اصیل ایرانی مثبت است. ( صفحه 12 )‌



ورود سلمان فارسی به تلویزیون
حضرت سلمان، نام سریال جدیدی است به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم که فیلمبرداری آن از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود. این سریال در 20 قسمت 50دقیقه‌‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه یک در مرحله تحقیق
و نگارش است ( صفحه 3)