كاشت نهال، حكم جالب قاضی ارسنجانی

كاشت نهال، حكم جالب قاضی ارسنجانی


خرید نهال گونه‌های بومی و كاشت آنها در منطقه شكار‌ممنوع كوه‌خم! این حكم جالب و متفاوت قاضی دوستدار محیط‌زیست شهرستان ارسنجان استان فارس است كه برای یكی از تخریب‌كنندگان طبیعت در این شهرستان صادرشده و در كنار دیگر احكام جایگزین حبسی قرار گرفته سررشته‌شان به سال 92 می‌رسد كه قانونگذار به‌منظور كاهش حبس و تعداد افرادی كه زندان می‌روند، نهاد جدیدی تحت عنوان مجازات جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی و مقرر كرد كه در صورت وجود شرایط خاص، مجازات‌های حبس می‌تواند یا باید به مجازات‌های دیگری تبدیل شود.
حالا حســــــــن ابراهیمــــــــــــی، رئیــــــــــــس اداره حفاظت‌محیط‌زیست شهرستان ارسنجان با اشاره به طرح دعوی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و صدور حكم قضایی برای یك فرد متخلف گفته: با صدور رای محكومیت صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه كیفری در شهرستان ارسنجان یك نفر متخلف به جرم برداشت غیرمجاز گیاه دارویی موسیر در منطقه ممنوعه كوه‌خم محكوم به خریداری نهال از گونه‌های وحشی و كاشت آن در سایت گوزن زرد آن شهرستان شده‌است.
به گفته ابراهیمی، در اجرای این حكم تعداد ۵۰ اصله نهال سازگار و بومی منطقه از گونه بنه و بادام‌كوهی خریداری و به اداره شهرستان تحویل داده‌شد تا در منطقه كاشته شود./ ایرنا