مردم هنوز رسانه را دوست دارند

مردم هنوز رسانه را دوست دارند

یادداشت: فاطمه آل عباس گوینده رادیو و مجری تلویزیون


انگیزه‌ای كه در طول این سال‌ها باعث شده فراتر از مسؤولیت سازمانی‌ام كار كنم، مردم هستند. گرچه در طول این سال‌ها ناملایماتی دیده‌ایم، اما همیشه پای كار بوده‌ایم. چون من هم یكی از مردم هستم و معتقدم هر فردی در حیطه هنر اگر حرفی برای گفتن داشته‌باشد، باید سعی كند به بهترین شكل مسؤولیتی را كه خدا به او سپرده، انجام بدهد.
وقتی خدا حنجره‌ای به من هدیه داده، قطعا این مسؤولیت را به من سپرده كه از زبان من و از طریق رسانه ملی حرف‌هایی گفته‌شود. به همین دلیل احساس مسؤولیت می‌كنم. 15 سال است به شكل مستمر در رادیو و تلویزیون در حوزه خانواده كار می‌كنم و بازخوردهای خوبی هم از سراسر كشور دریافت كرده‌ام. حتی از زمان‌های دورتر و در عصری كه نه خبری از ایمیل بود و نه از شبكه‌های اجتماعی، هزاران نامه از شنوندگان دریافت می‌كردم. با همه این مسائل فكر می‌كنم از 100درصد، 20درصد  مسؤولیتم را در رسانه ملی انجام داده‌ام.
وقتی شنونده‌ای از خوزستان با ما تماس می‌گیرد و من را آبجی فاطمه خطاب می‌كند، گرچه این لفظ زیباست، اما برایم بار مسؤولیت به همراه می‌آورد. من به سهم خودم سعی می‌كنم رسالت نسل قبل در صدا و سیما را در حد توانم ادامه بدهم.
 نمی‌دانم تا چه میزان موفق بوده‌ام، اماهمه تلاشم را كرده‌ام. مردم هرگز به این موضوع كار ندارند كه رئیس صدا و سیما چه كسی است یا مدیر شبكه چه دستورالعملی داده؛ آنچه برای مردم اهمیت دارد این است كه برنامه خوب از صدا و سیما می‌خواهند و علاقه‌مندند وقتی را كه برای گوش دادن به یك برنامه رادیویی یا تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند، به اطلاعات‌شان اضافه شود، درباره موضوع آنها را به تفكر و چالش دعوت كند و حالشان خوب شود.
من هم به عنوان فاطمه آل عباس یكی از مردم هستم، اما چون در رسانه ملی فعالیت می‌كنم باید مطالبات مردم را پیگیری كنم. به همین دلیل وقتی مردم سوالات‌شان را به برنامه خانه و خانواده می‌فرستند، سعی می‌كنم همه آنها را پیگیر باشم. مردم هنوز هم رسانه ملی را دوست دارند.
خواسته من این است مردم سختی‌های ما را در رسانه ملی ببینند و كمی با اهالی صدا و سیما مهربان باشند. گرچه فشارهای اقتصادی روی مردم زیاد است، به همین دلیل خشم‌های نهفته‌ای دارند كه گاهی بر سر ما مجریان و گویندگان خالی می‌كنند.
 البته من به مردم حق می‌دهم چون من هم یكی از آنها هستم. امیدوارم بتوانیم همیشه با برنامه‌های سازنده نظرشان را جلب كنیم.