تا امروز 100میلیون ماسک  به وزارت بهداشت داده‌ایم

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در دیدار با وزیر بهداشت

تا امروز 100میلیون ماسک به وزارت بهداشت داده‌ایم

   رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز با حضور در دفتر وزیر بهداشت ضمن دیدار و گفت‌وگو با وی، به جامعه سلامت خسته نباشید گفت و تعدادی از اقلام و تجهیزات پزشكی تولیدی ضدكرونایی ستاد رابه وزارت بهداشت اهدا كرد.
وزیر بهداشت در این دیدار از نقش قابل توجه ستاد اجرایی فرمان امام در مقابله با بیماری كرونا قدردانی كرد.
 سعید نمكی، وزیر بهداشت در مراسم دیدار با محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، ضمن تشكر از زحمات مدیران ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه مبارزه با بیماری كرونا بیان كرد: از روز نخست نماینده ستاد فرمان اجرایی برادرانه تلاش كرد و این تلاش ادامه دارد كه امیدوارم خداوند به عزت آن مجموعه به عنوان بازوی اصلی نظام بیفزاید.
وزیر بهداشت افزود: ستاد اجرایی، گام‌های بزرگی برای توسعه نقاط كمتر برخوردار برداشته و نهضت بزرگی در توسعه زیرساخت آموزشی انجام داده است. در حوزه درمان، كشاورزی و صنعت در این شرایط سخت تحریم گام‌های موثری برداشته شد كه امیدوارم طبق سفارش رهبر معظم انقلاب برای حمایت از محرومان گام‌های موثرتری برداریم.
وی عنوان كرد: روزهای اول شیوع كرونا برای ما سخت و نفسگیر بود و عزیزانی كه دست ما را درآن روزها گرفتند در یاد ما و تاریخ خواهند ماند. آقای دكتر مخبر از همان ثانیه‌های اول در كنار ما بودند واعلام كردند تمام امكانات ستاداجرایی را برای مقابله با این ویروس بسیج می‌كنند كه این موضوع عامل دلگرمی ما بود و سپاسگزاری ویژه داریم.
وزیر بهداشت با اشاره به تلاش ستاد اجرایی برای تولید اقلام پزشكی گفت: این‌كه در كشور توانستیم در كمتر از یك ماه از وارد كننده تجهیزات پزشكی و اقلام بهداشتی به تولیدكننده و صادركننده تبدیل شویم، از دستاوردهای مهم كشور بود كه یكی از اضلاع خلق این حماسه مهم ستاد اجرایی فرمان امام بود.
نمكی خاطرنشان كرد: در فاز اول با بسیج ملی امكانات ازطریق سامانه ۴۰۳۰ كه از خدمات بزرگ ستاد اجرایی است توانستیم آمار مرگ و میر را به نزدیك ۳۰ نفر برسانیم كه دستاورد بزرگی بود. زحمات ستاد اجرایی برای تولید دارو چشمگیر بود،. كرونا ویروس پیچیده‌ای است و ممكن است هر روز تغییرات جدیدی در آن ببینیم. این‌كه یك دارو موثر است و فردا نیست در تمام دنیا این‌گونه است. مهم این است ملت ما باور كرد كشور ما توانایی تولید دارو را دارد و ملت در اوج تحریم احساس حقارت نكرد، یك بیمار ما پشت در بیمارستان نماند، هیچ بیماری به دلیل كهولت سن پشت در بیمارستان نماند و هیچ بیمار افاغنه محروم از درمان نشد. وی افزود: تولید و توزیع داروی رمدسیور و فاویپیراویر برای مناطق محروم جای تشكر دارد و اگر در پاییز همراهی انفلوآنزا با كرونا داشته باشیم ظرفیت تله مدیسین ستاد اجرایی فرمان امام به كمك ما خواهد آمد.
 هفته‌ای 2500 لباس پزشکی تولید می‌کنیم
در ادامه این مراسم، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ما برای عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت شما رسیدیم، بیماری كرونا ضایعه بزرگی برای كشور بود كه امیدواریم این بلا از جان بشریت رفع شود و شاهد آرامش در كشور باشیم. وی افزود: به عنوان حس وظیفه شرعی و انسانی كه خودمان احساس كردیم از روز اول در خدمت وزارت بهداشت بودیم و این كمك تا روز آخر ادامه دارد. منابع فنی و نیروی انسانی ما نیز در اختیار وزارت بهداشت است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان كرد: اولین جلسه ستاد پس از انتخابات برگزار شد، روی بحث تولید تجهیزات متمركز شدیم، در زمینه تامین تجهیزات پزشكی از خارج از كشور درروزهای نخست نیز موفق بودیم؛ هرچند در برخی مواقع دشمن عهدشكنی كرد، اما توجه داشته باشید ستاد اجرایی موفق شد كمتر از ۲۴ روز كارخانه تولید ماسك را راه‌اندازی كند و تاكنون نزدیك به صد میلیون ماسك تولید و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد: اوایل شیوع كرونا با حمایت ستاد، كارخانه‌‌ای در كردستان خط تولید خود را تغییر داد و هفته‌ای ۲۵۰۰ لباس پزشكی و گان را تولید كرد. روزانه ۲۵۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی تولید می‌كنیم. بخش زیادی از كیت تشخیص مورد نیاز را تولید كردیم.
مخبر گفت: در حوزه تولید ونتیلاتور نیز قدم‌های بزرگی برداشته شد و توانستیم این دستگاه حیاتی برای بیماران تنفسی را تولید كنیم. در حوزه تولید دستگاه اكسیژن‌ساز نیز موفق شدیم به دانش بومی تولید آن دست یابیم و بخشی از نیاز مراكز درمانی را تامین كنیم. در زمینه تولید دارو تلاش كردیم قدم به قدم نیاز كشور را برطرف كنیم. امروز توانایی تولید هر داروی مورد نیاز مقابله با كرونا را داریم و در زمینه تولید داروی رمدسیور نیز گام خوبی برداشته شد و امروز ۱۰هزار عدد ازاین داروی تحریمی كه قیمت آن در بازار سیاه به ۵۰ میلیون رسیده بود را به وزارت بهداشت اهدا می‌كنیم.
وی تصریح كرد: با كمك متخصصان ۲۴ بیمار از طریق سلول درمانی بهبود یافتند و در زمینه استفاده از روش پلاسمادرمانی نیز اتفاقات خوبی رخ داده، از همان روزهای اول تاكید كردیم در بحث واكسن نباید از هیچ كشوری عقب بمانیم. از شش مسیر تولید واكسن را دنبال می‌كنیم و خوشبختانه از دو مسیر تست‌های حیوانی با موفقیت به پایان رسیده است و امیدواریم در حوزه تست انسانی نیز نتایج خوبی بگیریم. وی افزود: تولید و تامین داروهای بیماران كرونایی، ساخت كارخانه باظرفیت تولید روزانه چهار میلیون ماسك در روز بخشی از خدمات ستاداجرایی در این چندماه بوده است.
 کمک 8هزار میلیاردی به مشاغل آسیب‌دیده
 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰ و تله مدیسین و ارائه خدمات رایگان به مردم از دیگر اقدامات ما بود. ماهانه حدود سه میلیارد تومان هزینه سامانه ۴۰۳۰ است و بیش از 2000 نیروی جهادی در این سامانه فعال هستند. وی درخصوص حمایت از آسیب‌دیدگان كرونا در مناطق محروم نیز گفت،: از نیمه‌شعبان تا امروز پنج میلیون بسته معیشتی و پروتئینی و دو میلیون بسته مواد بهداشتی توزیع كرده‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین هشت هزار میلیارد تومان‌ با اولویت مشاغل آسیب‌دیده كرونا به اشتغال‌زایی در كشور تخصیص دادیم و ۲۰ میلیارد به شركت‌های دانش بنیان آسیب‌دیده به صورت قرض‌الحسنه وام پرداختیم. همچنین ۱۸ هزار میلیارد برای بنگاه‌های بزرگ آسیب‌دیده نیز در نظر گرفتیم.
درپایان این مراسم محموله شامل ۱۰۰ دستگاه تی‌وپس، ۱۰هزار داروی رمدسیور، ۱۰۰ هزار كیت مولكولی پی‌سی‌آر، ۱۰۰ هزار ماسك n۹۵ و ۱۰۰ هزار گان تولیدشده توسط ستاد اجرایی فرمان امام به وزارت بهداشت اهدا شد.